مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,234
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,710
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش پژوهش گری، خلاقیت، اخلاق حرفه ای، توسعه حرفه ای و استفاده از فناوری در تدریس موثر معلمان

صفحات

 صفحه شروع 116 | صفحه پایان 124

چکیده

 زمینه تدریس اثربخش, مجموعه رفتارهای معلم است که باعث دستیابی به اهداف آموزشی و یادگیری بهتر فراگیر می شود. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش پژوهش گری, خلاقیت, اخلاق حرفه ای, توسعه حرفه ای و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس موثر معلمان انجام شد. روش روش پژوهش توصیفی-همبستگی بود و داده ها به روش پیمایشی جمع آوری شدند. تمامی معلمان استان قزوین در سال تحصیلی 97-1396 جامعه آماری پژوهش حاضر را تشکیل دادند. نمونه مورد نظر شامل 618 شرکت کننده بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته صلاحیت های حرفه ای معلمان که دارای 41 گویه, است, استفاده شد. داده ها با استفاد از روش لاوشه برای بررسی روایی, آلفای کرونباخ برای بررسی پایایی و روش تحلیل مسیر برای برازش الگوی پژوهش, با کمک نرم افزارهای 25-SPSS وLISREL بررسی شدند. یافته ها شاخص نسبت روایی محتوایی به روش لاوشه 56/0 و آلفای کرونباخ برای کل مقیاس 97/0 بدست آمد که حاکی از روایی و پایایی مناسب مقیاس بود. نتایج تحلیل مسیر نشان داد که اثرات مستقیم اخلاق حرفه ای, خلاقیت, پژوهش گری و استفاده از فناوری بر تدریس موثر معنادار است, اما اثر مستقیم توسعه حرفه ای بر تدریس موثر, معنادار نیست. اثرات غیر مستقیم و کل اخلاق حرفه ای, خلاقیت, پژوهش گری و استفاده از فناوری بر تدریس موثر معنادار است. نتیجه گیری نتایج پژوهش حاضر حاکی از اهمیت نقش پژوهش گری, خلاقیت, اخلاق حرفه ای, استفاده از فناوری در تدیس موثر معلمان است. بر این اساس اجرای برنامه های توانمند سازی معلمان در متغیرهای مذکور علی الخصوص خلاقیت و اخلاق حرفه ای می تواند راهگشای کیفیت فعالیت های معلمان باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلهر، منوچهر، کرمی پور، محمدرضا، و اسدی، مسعود. (1398). نقش پژوهش گری, خلاقیت, اخلاق حرفه ای, توسعه حرفه ای و استفاده از فناوری در تدریس موثر معلمان. اخلاق در علوم و فناوری، 14(5 (ویژه نامه 02))، 116-124. SID. https://sid.ir/paper/122855/fa

    Vancouver: کپی

    کلهر منوچهر، کرمی پور محمدرضا، اسدی مسعود. نقش پژوهش گری, خلاقیت, اخلاق حرفه ای, توسعه حرفه ای و استفاده از فناوری در تدریس موثر معلمان. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1398؛14(5 (ویژه نامه 02)):116-124. Available from: https://sid.ir/paper/122855/fa

    IEEE: کپی

    منوچهر کلهر، محمدرضا کرمی پور، و مسعود اسدی، “نقش پژوهش گری, خلاقیت, اخلاق حرفه ای, توسعه حرفه ای و استفاده از فناوری در تدریس موثر معلمان،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 14، no. 5 (ویژه نامه 02)، pp. 116–124، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122855/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button