مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

650
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کنکاشی پیرامون شاخص های اخلاق حرفه ای اعضای هیات علمی با بهره گیری از روش AHP فازی

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 86

چکیده

 زمینه هر واحد سازمانی نیازمند کدهای اخلاقی متناسب با ساختار حرفه ای خود است که اخلاق حرفه ای نام دارد. در همین راستا پژوهش حاضر باهدف شناسایی و رتبه بندی شاخص های اخلاق حرفه ای اعضای هیات علمی دانشگاه با بهره گیری از روش سلسله مراتبی فازی انجام شده است. روش روش پژوهش حاضر توصیفی-پیمایشی و جامعه آماری آن؛ اعضای هیات علمی, دانشجوها و دانش آموخته های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی بودند که از قاعده اشباع نظری برای تعیین حجم نمونه و از روش چندمرحله ای طبقه ای و در دسترس به منظور نمونه گیری استفاده شد. پرسشنامه و اسناد و مدارک؛ ابزار گردآوری داده های این پژوهش بودند که تحلیل داده ها با استفاده از جدول کدگذاری باز, شاخص مرکزی مد و سلسله مراتبی فازی صورت گرفت. یافته ها: بر اساس یافته های پیمایشی پژوهش؛ هشتاد شاخص اخلاق حرفه ای با ضریب اهمیت بالا شناسایی شدند که سنجش تمامی آن ها در سیستم مدیریت عملکرد اعضای هیات علمی ضروری می باشد اما بررسی اسناد و مدارک نشان داد که در حال حاضر حدود پانزده درصد آن ها در آیین نامه ها و فرم های ارزیابی و ارتقاء اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد. نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش می توان نتیجه گرفت که به منظور بهبود فرایند یاددهی-یادگیری دانشجویان؛ ایجاد منشور اخلاق حرفه ای برای اعضای هیات علمی, بهره گیری از شاخص های بنیادی اخلاق حرفه ای در سیستم ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی و ایجاد منظری جداگانه با عنوان اخلاق حرفه ای در آیین نامه ها و فرم های ارزیابی و ارتقاء اعضای هیات علمی ضروری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چنگیزی محمدی، آزاده، میرسپاسی، ناصر، مجیبی، تورج، و اوتادی، محمود. (1398). کنکاشی پیرامون شاخص های اخلاق حرفه ای اعضای هیات علمی با بهره گیری از روش AHP فازی. اخلاق در علوم و فناوری، 14(5 (ویژه نامه 02))، 80-86. SID. https://sid.ir/paper/122859/fa

    Vancouver: کپی

    چنگیزی محمدی آزاده، میرسپاسی ناصر، مجیبی تورج، اوتادی محمود. کنکاشی پیرامون شاخص های اخلاق حرفه ای اعضای هیات علمی با بهره گیری از روش AHP فازی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1398؛14(5 (ویژه نامه 02)):80-86. Available from: https://sid.ir/paper/122859/fa

    IEEE: کپی

    آزاده چنگیزی محمدی، ناصر میرسپاسی، تورج مجیبی، و محمود اوتادی، “کنکاشی پیرامون شاخص های اخلاق حرفه ای اعضای هیات علمی با بهره گیری از روش AHP فازی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 14، no. 5 (ویژه نامه 02)، pp. 80–86، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122859/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button