مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,268
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

831
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش نگرش عمومی به اخلاق در فعالیت حرفه ای کارکنان صنعت هتلداری

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 50

چکیده

 زمینه: اخلاق کاری مهم ترین عامل در موفقیت صنعت هتلداری می باشد. تحقیق حاضر با هدف بررسی نقش نگرش عمومی به اخلاق در فعالیت حرفه ای کارکنان و نیز تاثیر عوامل جمعیت شناختی بر اخلاق کاری آنها در مجموعه هتل های پارسیان رامسر, صورت پذیرفته است.روش: تحقیق حاضر از نوع کاربردی و توصیفی - پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق را کارکنان واحدهای پذیرش, صندوق, تشریفات و غذا و نوشابه, خانه داری, و حراست و انتظامات, به تعداد 105 نفر تشکیل دادند که از میان آنها 82 نفر با استفاده از نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها از طریق دو پرسشنامه استاندارد جمع آوری شدند. در تحلیل داده ها, از آزمون همبستگی اسپیرمن, تحلیل رگرسیون خطی, تحلیل عاملی تاییدی و آزمون های یومن ویتنی و کروسکال والیس استفاده گردید.یافته ها: یافته های تحقیق نشان می دهد که بین متغیرهای نگرش عمومی کارکنان به اخلاق و اخلاق کاری آنها و تمامی ابعاد آن همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. همچنین مشخص گردید که تفاوت معناداری میان عوامل جنسیت, گروه سنی و سطح تحصیلات با اخلاق کاری کارکنان وجود دارد.نتیجه گیری: به طور کلی نگرش عمومی کارکنان به اخلاق بر فعالیت حرفه ای آنها در صنعت هتلداری تاثیرگذار می باشد؛ یعنی می توان از طریق درک نگرش عمومی به اخلاق, به پیش بینی و تبیین اخلاق حرفه ای و ابعاد آن پرداخت. همچنین با توجه به وجود تفاوت معنادار میان عوامل جنسیت, گروه سنی و سطح تحصیلات با اخلاق کاری, این موضوع باید برای مدیران هتل مهم تلقی شود که تمامی ویژگی های کارکنان خود را بشناسند و همین مقدار کم از انحراف های رفتار حرفه ای را به صفر برسانند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کیاکجوری، داوود، و میرتقیان رودسری، سیدمحمد. (1395). نقش نگرش عمومی به اخلاق در فعالیت حرفه ای کارکنان صنعت هتلداری. اخلاق در علوم و فناوری، 11(2)، 39-50. SID. https://sid.ir/paper/122893/fa

    Vancouver: کپی

    کیاکجوری داوود، میرتقیان رودسری سیدمحمد. نقش نگرش عمومی به اخلاق در فعالیت حرفه ای کارکنان صنعت هتلداری. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1395؛11(2):39-50. Available from: https://sid.ir/paper/122893/fa

    IEEE: کپی

    داوود کیاکجوری، و سیدمحمد میرتقیان رودسری، “نقش نگرش عمومی به اخلاق در فعالیت حرفه ای کارکنان صنعت هتلداری،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 11، no. 2، pp. 39–50، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122893/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button