مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,352
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,197
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین رابطه بین عدالت و پویایی آموزشی با بهبود اخلاق آموزشی ادراک شده

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 76

چکیده

 زمینه: اخلاق آموزشی مناسب اساتید در برخورد با دانشجویان, موجب نگرش مثبت آنها به موقعیت آموزشی به لحاظ عادلانه بودن و پیشرفت گرا بودن می شود. هدف تحقیق حاضر, تعیین رابطه بین عدالت آموزشی, و پویایی آموزشی با بهبود اخلاق آموزشی ادراک شده مبتنی بر واسطه گری صبر آموزشی بوده است.روش: روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بوده است. جامعه آماری مشتمل بر تمامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد محلات (94-1393) به تعداد 1950 نفر بوده است. شیوه نمونه گیری, طبقه ای متناسب با حجم بوده که تعداد 321 نفر به طور تصادفی برای تحقیق انتخاب شدند. ابزار تحقیق چهار پرسشنامه بوده است: پرسشنامه محقق ساخته عدالت آموزشی, پرسشنامه محقق ساخته پویایی آموزشی, پرسشنامه صبر آموزشی و پرسشنامه محقق ساخته بهبود اخلاق آموزشی ادراک شده. با استفاده از آزمون های همبستگی پیرسون و مدل معادله ساختاری, داده ها, تجزیه و تحلیل شده اند.یافته ها: به طور کلی نتایج تحقیق نشان داد, بین عدالت آموزشی (توزیعی, تبادلی, رویه ای و اطلاعانی) و پویایی آموزشی (فناوری آموزشی و شیوه های یادگیری) و بهبود اخلاق آموزشی ادراک شده, در سطح p<0.05 رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. صبر آموزشی, رابطه بین عدالت آموزشی و پویایی آموزشی را با بهبود اخلاق آموزشی ادراک شده, در سطح p<0.05 میانجی گری می کند. همچنین, بر اساس یافته های تحقیق, مدل پژوهش از برازش مطلوبی برخوردار بوده است.نتیجه گیری: رفتار عادلانه اساتید در خصوص اجرای قوانین و مقرارت آموزشی, داشتن ارتباط و تعامل برابر و یکسان, ارائه دانش و اطلاعات علمی به صورت یکسان به همه دانشجویان در روحیه و انگیزه یادگیری دانشجویان تاثیر به سزایی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیع پورمطلق، فرهاد. (1395). تعیین رابطه بین عدالت و پویایی آموزشی با بهبود اخلاق آموزشی ادراک شده. اخلاق در علوم و فناوری، 11(2)، 69-76. SID. https://sid.ir/paper/122897/fa

    Vancouver: کپی

    شفیع پورمطلق فرهاد. تعیین رابطه بین عدالت و پویایی آموزشی با بهبود اخلاق آموزشی ادراک شده. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1395؛11(2):69-76. Available from: https://sid.ir/paper/122897/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد شفیع پورمطلق، “تعیین رابطه بین عدالت و پویایی آموزشی با بهبود اخلاق آموزشی ادراک شده،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 11، no. 2، pp. 69–76، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122897/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button