مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,072
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

715
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رهبری اخلاقی و اخلاق سازمانی در کاهش ترک خدمت سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 56 | صفحه پایان 64

چکیده

 زمینه: رهبری اخلاقی و اخلاق سازمانی, تاثیر چشم گیری بر روی فعالیت ها و عملکرد فردی و گروهی و نتایج سازمان دارد. در نتیجه پژوهش حاضر با هدف تبیین مدل نقش رهبری اخلاقی و اخلاق سازمانی در کاهش ترک خدمت سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی تعهد سازمانی و اعتماد انجام شده است. روش: روش پژوهش حاضر توصیفی-پیمایشی می باشد. حجم جامعه آماری 4000 نفر از کارکنان شرکت پایانه های نفتی ایران بود. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران(5/0 = d و 5/0 = p) با توجه به جامعه آماری, 384 نفر با روش نمونه گیری تصادفی ساده در نظر گرفته شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شد. داده های به دست آمده با استفاده از روش مدلیابی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم افزار SmartPLS مورد تحلیل قرار گرفت. یافته ها: نتایج پزوهش نشان داد که رهبری اخلاقی و اخلاق سازمانی با در نظر گرفتن نقش میانجی تعهد سازمانی و اعتماد ارتباط منفی و معناداری با ترک خدمت سازمانی دارند. نتیجه گیری: مدیران شرکت های نفتی با بکارگیری سبک رهبری اخلاقی و بروز رفتارهایی همچون عمل گرایی و توسعه روابط بین فردی و همچنین بهبود اخلاق سازمانی می توانند اطمینان, صداقت, صراحت, تمایلات همکاری جویانه و رفتار مبتنی بر اعتماد کردن و تعهد سازمانی را در کارکنان افزایش داده که ارتقای آنها منجر به کاهش ترک خدمت سازمانی خواهد گردید.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی رحیمی، محمدمهدی، امیرخانی، امیرحسین، رسولی، رضا، و طالقانی، غلامرضا. (1397). نقش رهبری اخلاقی و اخلاق سازمانی در کاهش ترک خدمت سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری، 13(1 )، 56-64. SID. https://sid.ir/paper/122905/fa

    Vancouver: کپی

    علی رحیمی محمدمهدی، امیرخانی امیرحسین، رسولی رضا، طالقانی غلامرضا. نقش رهبری اخلاقی و اخلاق سازمانی در کاهش ترک خدمت سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1397؛13(1 ):56-64. Available from: https://sid.ir/paper/122905/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی علی رحیمی، امیرحسین امیرخانی، رضا رسولی، و غلامرضا طالقانی، “نقش رهبری اخلاقی و اخلاق سازمانی در کاهش ترک خدمت سازمانی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 13، no. 1 ، pp. 56–64، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122905/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button