Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

609
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

629
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط سازه های فردی و اجتماعی برآموزش اخلاق حرفه ای حسابداری

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 153

چکیده

 زمینه: برنامه آموزش حسابداری به طورسنتی برروی آموزش محاسبات عملکرد و تئوری های حسابداری تمرکز دارد و نقش اخلاق در این برنامه دیده نشده است. هدف این پژوهش بررسی ارتباط بین سازه های فردی و اجتماعی و ضرورت آموزش اخلاق حرفه ای به دانش آموزان و دانشجویان رشته حسابداری است. روش: روش پژوهش, توصیفی از نوع پس رویدادی و جامعه آماری, 274 نفر از دبیران هنرستان ها و اعضای هیات علمی دانشگاه های استان چهارمحال و بختیاری است که در 62 مرکز آموزشی و دانشگاهی, دروس رشته حسابداری را تدریس می نمایند, حجم نمونه براساس روش نمونه گیری تصادفی و فرمول کوکران 160 نفر است. جهت جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه و جهت توصیف داده ها از میانگین, آزمون یومن ویتنی و آزمون کروسکال والیس استفاده شده است. یافته ها: بین سازه اجتماعی سطح تحصیلات و مقطع تدریس دبیران و استادان و ضرورت آموزش اصول اخلاق حرفه ای حسابداری ارتباطی وجود ندارد, اما سازه های فردی جنسیت دبیران و استادان با ضرورت آموزش اصول اخلاق حرفه ای حسابداری ارتباط دارند. همچنین در بین دبیران آموزشکده ها و هنرستان ها دو سازه فردی سن و تجربه با ضرورت آموزش اصول اخلاق حرفه ای حسابداری ارتباط دارد. اما در بین اعضای هیات علمی دانشگاه ها این ارتباط مشاهده نشد. نتیجه گیری: مسئولیت نظام آموزشی در قبال تربیت حسابداران آشنا با مباحث اخلاق حرفه ای از طریق پرداختن به مباحث اخلاقی در دروس هنرستان ها و دانشگاه ها ایفاء و منجر به تربیت حسابداران پایبند به اصول اخلاقی حرفه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرزین، فرشیده، بنی طالبی دهکردی، بهاره، و بخشی نژاد، محمود. (1397). ارتباط سازه های فردی و اجتماعی برآموزش اخلاق حرفه ای حسابداری. اخلاق در علوم و فناوری، 13(1 )، 145-153. SID. https://sid.ir/paper/122916/fa

    Vancouver: کپی

    فرزین فرشیده، بنی طالبی دهکردی بهاره، بخشی نژاد محمود. ارتباط سازه های فردی و اجتماعی برآموزش اخلاق حرفه ای حسابداری. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1397؛13(1 ):145-153. Available from: https://sid.ir/paper/122916/fa

    IEEE: کپی

    فرشیده فرزین، بهاره بنی طالبی دهکردی، و محمود بخشی نژاد، “ارتباط سازه های فردی و اجتماعی برآموزش اخلاق حرفه ای حسابداری،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 13، no. 1 ، pp. 145–153، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122916/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا