مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

984
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

958
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی توسعه کارآفرینی اخلاق گرایانه کسب و کارهای کوچک و متوسط

صفحات

 صفحه شروع 96 | صفحه پایان 102

چکیده

 زمینه امروزه, راز موفقیت سازمانها علاوه بر سرمایه های انسانی به کارآفرینی و توسعه اخلاق می باشد. این امر حتی کسب و کارهای کوچک و متوسط را تحت تاثیر قرار داده است. هدف اصلی پژوهش ارائه و تبیین الگوی توسعه کارآفرینی اخلاق گرایانه کسب و کارهای کوچک و متوسط است. روش این پژوهش یک تحقیق اکتشافی است که از نظر هدف, کاربردی و از نظر ماهیت, توصیفی-پیمایشی و از نوع میدانی می باشد. در بخش کمی جامعه آماری شامل مدیران و کارشناسان کسب و کار های کوچک و متوسط بود که از میان آنها نمونه ای 250 نفری به شیوه تصادفی انتخاب شد. در بخش کیفی جامعه شامل خبرگان و اساتید و مدیران استراتژیک کسب و کارهای کوچک و متوسط به تعداد 20 نفر بود که به روش قضاوتی 15 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها در این تحقیق دو پرسشنامه محقق ساخته بود. از روش های آمار توصیفی و آمار استنباطی (معادلات ساختاری) برای تحلیل داده ها استفاده شده است. یافته ها نتایج نشان داد که رابطه ابعاد فضای اخلاقی کارآفرینی, اکوسیستم کارآفرینی و نوآوری, سیاستهای اقتصادی, مالی و تشویقی, عوامل ساختاری و نهادی, استراتژی های کارآفرینی و عوامل وضعیت و رشد صنعت با توسعه کارآفرینی اخلاق گرایانه در سطح معنی داری05/0مثبت و معنادار است. نتیجه گیری در کسب و کار های کوچک ومتوسط برای توسعه کارآفرینی اخلاق گرایانه میبایست به فضای اخلاقی توجه شده وسیاستهای اقتصادی, مالی و تشویقی, و اکوسیستم کارآفرینی در راستای فضای اخلاقی با ساختار های کارآفرینی و استراتژی های کارآفرینی همراستا شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمزه پور، مسعود. (1398). الگوی توسعه کارآفرینی اخلاق گرایانه کسب و کارهای کوچک و متوسط. اخلاق در علوم و فناوری، 14(1 )، 96-102. SID. https://sid.ir/paper/122930/fa

    Vancouver: کپی

    حمزه پور مسعود. الگوی توسعه کارآفرینی اخلاق گرایانه کسب و کارهای کوچک و متوسط. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1398؛14(1 ):96-102. Available from: https://sid.ir/paper/122930/fa

    IEEE: کپی

    مسعود حمزه پور، “الگوی توسعه کارآفرینی اخلاق گرایانه کسب و کارهای کوچک و متوسط،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 14، no. 1 ، pp. 96–102، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122930/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button