مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

495
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

621
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی پاسخگویی در حسابداران رسمی بر مبنای اخلاق حرفه ای

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 107

چکیده

 زمینه ریشه بسیاری از رفتارها و فعالیت های افراد در شخصیت, اخلاق و ارزش های اخلاقی است. هدف این پژوهش, پیش بینی پاسخگویی در حسابداران رسمی بر مبنای اخلاق حرفه ای است. امروزه اخلاق نیاز حقیقی تمام مشاغل و سازمان های حرفه ای است که این نیاز در حسابداری به صورت دوچندان احساس می شود. همچنین پاسخگویی نیز به تعهد اخلاقی فرد در مقابل فعالیت های انجام داده خود اشاره دارد. روش این پژوهش کاربردی و از نوع توصیفی-همبستگی بوده و جامعه آن را کل اعضای جامعه حسابداران رسمی تشکیل می دهد. نمونه برگزیده شامل 128 نفر است که با استفاده از نمونه گیری در دسترس انتخاب شده اند. برای سنجش اخلاق حرفه ای و پاسخگویی از پرسشنامه استفاده شد, همچنین دوره زمانی مورد مطالعه, سال 1395 است. برای آزمون فرضیه پژوهش نیز پس از بررسی نرمال بودن داده ها از روش رگرسیون خطی استفاده شد. یافته ها یافته های حاصل از آزمون فرضیه پژوهش نشان می دهد که بین سطح اخلاق حرفه ای و پاسخگویی رابطه مثبت و معناداری وجود دارد و با افزایش میزان اخلاق حرفه ای, پاسخگویی افزایش خواهد یافت. میزان اثرپذیری پاسخگویی از اخلاق حرفه ای نیز حدود 48 درصد است. نتیجه گیری با توجه به یافته های پژوهش, می توان ادعا کرد که با افزایش سطح اخلاق حرفه ای, سطح پاسخگویی افزایش می یابد. در نتیجه پیشنهاد می گردد که برای افزایش سطح پاسخگویی که مقوله با اهمیتی است, به اخلاق حرفه ای توجه ویژه گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طالب نیا، قدرت اله، رجب دری، حسین، و خانی ذلان، امیررضا. (1398). پیش بینی پاسخگویی در حسابداران رسمی بر مبنای اخلاق حرفه ای. اخلاق در علوم و فناوری، 14(1 )، 103-107. SID. https://sid.ir/paper/122937/fa

    Vancouver: کپی

    طالب نیا قدرت اله، رجب دری حسین، خانی ذلان امیررضا. پیش بینی پاسخگویی در حسابداران رسمی بر مبنای اخلاق حرفه ای. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1398؛14(1 ):103-107. Available from: https://sid.ir/paper/122937/fa

    IEEE: کپی

    قدرت اله طالب نیا، حسین رجب دری، و امیررضا خانی ذلان، “پیش بینی پاسخگویی در حسابداران رسمی بر مبنای اخلاق حرفه ای،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 14، no. 1 ، pp. 103–107، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122937/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button