Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,042
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

709
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ضرورت ها و چگونگی آموزش اخلاق زیست پزشکی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 58

چکیده

 پیش از پیدایش دانش جدید تحت نام اخلاق زیستی, علم اخلاق به مدت بیش از دو هزار سال از زمان بقراط حکیم محور طبابت بوده است. در جهان پیچیده امروز, آموزش اخلاق زیستی در رشته پزشکی امری الزامی می باشد, زیرا: خطی مشی های پزشکی و قانون گذاری جهت حفظ حقوق بیماران همواره در حال تغییر است, عملکرد سیستم های مراقبت بهداشتی با گذشته فرق کرده است و امروزه, طب بالینی تصمیم سازی درباره هر موضوع جدید را حایز اهمیت می شمارد. به منظور انجام مراقبت های پزشکی به شیوه اخلاقی و انسانی, لازم است پزشکان جنبه های خاص اخلاق پزشکی را بهتر بیاموزند و یاد بگیرند که قاطعانه درباره پیچیدگی های فزاینده جهان پزشکی تفکر کنند. برنامه های آکادمیک آموزشی برای دانشجویان, دستیاران و آموزشهای مداوم برای پزشکان, بهترین روش نیل به این هدف می باشد. امروزه, اخلاق زیستی در بسیاری از دانشکده های پزشکی جهان تدریس می شود و این ضرورت وجود دارد که گروهی از مدرسین ورزیده به امر آموزش اخلاق زیستی به پزشکان مبادرت نماید. باید مدرسان را تشویق نمود تا به این مسوولیت مهم اهتمام ورزند و در این زمینه توصیه های کاربردی به پزشکان ارایه کنند تا موجب ارتقا دانش پزشکی در بالین گردند. آموزش اخلاق زیستی به پزشکان با به کارگیری یک رویکرد بالینی تسهیل می شود. آموزش این دانش باید در تمام مراحل آموزش پزشکی شامل کارآموزی, کارورزی, دستیاری و آموزش مداوم قرار داده شود. ضروری است فرهنگی در برنامه های آکادمیک و واحدهای آموزش بالینی شکل بگیرد که به نکات مورد توجه اخلاقی بیمار و خانواده اش حساس باشد. مدرسان بالینی باید به شخصیت سازی دانشجویان توجه داشته باشند, زیرا شخصیت برای زندگی اخلاقی موضوعی محوری است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زاهدی، لادن ناز. (1386). ضرورت ها و چگونگی آموزش اخلاق زیست پزشکی. اخلاق در علوم و فناوری، 2(2-1)، 55-58. SID. https://sid.ir/paper/122946/fa

    Vancouver: کپی

    زاهدی لادن ناز. ضرورت ها و چگونگی آموزش اخلاق زیست پزشکی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1386؛2(2-1):55-58. Available from: https://sid.ir/paper/122946/fa

    IEEE: کپی

    لادن ناز زاهدی، “ضرورت ها و چگونگی آموزش اخلاق زیست پزشکی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 2، no. 2-1، pp. 55–58، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122946/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا