Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

765
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

847
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل رابطه رهبری اخلاقی و استرس شغلی: نقش میانجی رضایت شغلی و مشتری مداری

صفحات

 صفحه شروع 129 | صفحه پایان 139

چکیده

 زمینه: رهبری اخلاق مدار و ارزش های اخلاقی می توانند به عنوان پیشایندهای بازدارنده برای استرس شغلی کارکنان عمل کنند. ارزش های اخلاقی به شدت به نظام مدیریت عالی در سازمان ها بستگی دارند. هدف پژوهش حاضر بررسی نقش میانجی رضایت ذاتی از شغل و مشتری مداری در رابطه بین رهبری اخلاقی و استرس شغلی بود. این تحقیق از لحاظ هدف, کاربردی و از لحاظ نحوه جمع آوری داده ها, توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل 448 نفر کارکنان فروش واحدهای صنعتی فعال در زمینه صنایع غذایی در شهرک های صنعتی استان کرمان می باشد که با شیوه نمونه گیری تصادفی طبقه ای, 230 نفر به عنوان نمونه انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. برای عملیاتی کردن متغیرهای پژوهش از پرسشنامه های استاندارد استفاده شد که روایی آنها با استناد به دیدگاه صاحب نظران و پایایی آنها از طریق ضریب آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت. جهت آزمون فرضیه های پژوهش از مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. یافته های پژوهش نشان داد که رهبری اخلاقی و معنویت در کار رابطه منفی و معنی داری دارند. همچنین یافته ها حاکی از آن است که رضایت ذاتی از شغل و مشتری مداری می تواند نقش میانجی را در ارتباط بین رهبری اخلاقی و کاهش استرس شغلی ایفا نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شول، عباس، و حکیمی، ایمان. (1397). تحلیل رابطه رهبری اخلاقی و استرس شغلی: نقش میانجی رضایت شغلی و مشتری مداری. اخلاق در علوم و فناوری، 13(2 )، 129-139. SID. https://sid.ir/paper/122967/fa

    Vancouver: کپی

    شول عباس، حکیمی ایمان. تحلیل رابطه رهبری اخلاقی و استرس شغلی: نقش میانجی رضایت شغلی و مشتری مداری. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1397؛13(2 ):129-139. Available from: https://sid.ir/paper/122967/fa

    IEEE: کپی

    عباس شول، و ایمان حکیمی، “تحلیل رابطه رهبری اخلاقی و استرس شغلی: نقش میانجی رضایت شغلی و مشتری مداری،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 13، no. 2 ، pp. 129–139، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122967/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا