مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

9,702
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش بازاریابی اخلاقی در رفتار خرید مصرف کنندگان مواد غذایی

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 39

چکیده

 زمینه: این پژوهش در صدد بوده است که موضوع مسوولیت پذیری اجتماعی شرکتها را مطالعه کرده و نحوه اثرگذاری بازاریابی اخلاقی بر رفتار خرید مصرف کنندگان را مورد بررسی قرار دهد. از این رو چگونگی تاثیر ارزش های اخلاقی و اجتماعی رعایت شده توسط شرکت را در فرایند تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان مواد غذایی, مساله خود قرار داده است.روش کار: با توجه به ماهیت پژوهش, روش تحقیق در آن, توصیفی و از بعد نحوه گردآوری داده ها, از نوع پیمایشی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده و نمونه گیری به روش تصادفی خوشه بندی انجام گرفته است. برای پاسخ به سوالات مطروح, 372 نفر از مشتریان مواد غذایی فروشگاه های زنجیره ای رفاه به عنوان حجم نمونه انتخاب شده اند.یافته ها: نتایج پژوهش نشان می دهد که بین آمیخته های بازاریابی و رفتار خرید مصرف کنندگان مواد غذایی مورد بررسی در این پژوهش, رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. همچنین بین عوامل موقعیتی و رفتار خرید مصرف کنندگان رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. علاوه بر آن, نتایج حاکی از آنست که در جامعه آماری مورد بررسی, بین بازاریابی اخلاقی و رفتار خرید مصرف کنندگان مواد غذایی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد.نتیجه گیری: رعایت ارزش های اجتماعی توسط شرکت ها بر رفتار خرید مصرف کنندگان مواد غذایی اثر گذاشته به طوری که در اثر مطابقت این ارزش ها با ارزش های مصرف کنندگان (جامعه), آنان را به انتخاب نام و نشان تجاری آن شرکت ها ترغیب کرده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ابراهیمی، ابوالقاسم، و رودانی، امین. (1388). نقش بازاریابی اخلاقی در رفتار خرید مصرف کنندگان مواد غذایی. اخلاق در علوم و فناوری، 4(2-1)، 29-39. SID. https://sid.ir/paper/122969/fa

Vancouver: کپی

ابراهیمی ابوالقاسم، رودانی امین. نقش بازاریابی اخلاقی در رفتار خرید مصرف کنندگان مواد غذایی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1388؛4(2-1):29-39. Available from: https://sid.ir/paper/122969/fa

IEEE: کپی

ابوالقاسم ابراهیمی، و امین رودانی، “نقش بازاریابی اخلاقی در رفتار خرید مصرف کنندگان مواد غذایی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 4، no. 2-1، pp. 29–39، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/122969/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button