مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,394
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه اخلاق کاری و رفتار شهروندی سازمانی با عملکرد سازمانی

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 114

چکیده

 زمینه: رشد و توسعه سازمان ها و افزایش نقش آنها در اجتماع, پیامدهای اجتماعی فعالیت های سازمان ها و تاثیرات آنها بر برخورداران مختلف اهمیتی روز افزون یافته است به گونه ای که عملکرد اخلاقی و اجتماعی انسان ها بر عملکرد کلی سازمان تاثیرات بزرگی دارد. هدف این پژوهش بررسی رابطه اخلاق کاری و رفتار شهروندی سازمانی با عملکرد سازمانی است.روش: پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این پژوهش شامل 448 نفر, کارکنان بانک های تجاری دولتی شهر سنندج و حجم نمونه 263 نفر از کارکنان با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده است. برای عملیاتی کردن متغیرهای پژوهش از پرسشنامه های اخلاق کاری و رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد سازمانی استفاده شد. جهت آزمون فرضیه های پژوهش از مدل معادلات ساختاری و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شده است.یافته ها: یافته های این پژوهش تایید ضریب همبستگی بین اخلاق کاری و رفتار شهروندی سازمانی (0.97), ضریب همبستگی بین رفتار شهروندی سازمانی و عملکرد سازمانی (0.82) و ضریب همبستگی بین اخلاق کاری و عملکرد سازمانی (0.80) بوده است. نتایج نشان دادند؛ مقدار(0.061) RMSEA  و نسبت  χ2به df زیر 3 می باشد که نشان از برازش و قدرت تبیین خوب مدل دارد.نتیجه گیری: با توجه به یافته های پژوهش, ضروری است که مدیران سازمان ها با استفاده از راهکارهای ارتقای اخلاق کاری و رفتار شهروندی سازمانی به بهبود و ارتقای عملکرد سازمانی بپردازند و سازوکارهایی را بدین منظور در پیش گیرند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسکندری، استیره، و ایراندوست، منصور. (1394). رابطه اخلاق کاری و رفتار شهروندی سازمانی با عملکرد سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری، 10(4)، 107-114. SID. https://sid.ir/paper/123005/fa

    Vancouver: کپی

    اسکندری استیره، ایراندوست منصور. رابطه اخلاق کاری و رفتار شهروندی سازمانی با عملکرد سازمانی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1394؛10(4):107-114. Available from: https://sid.ir/paper/123005/fa

    IEEE: کپی

    استیره اسکندری، و منصور ایراندوست، “رابطه اخلاق کاری و رفتار شهروندی سازمانی با عملکرد سازمانی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 10، no. 4، pp. 107–114، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/123005/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button