مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین تطبیقی اهداف آموزش فلسفه به کودکان در کشورهای مختلف

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 70

چکیده

 با توجه به اهمیت آموزش فلسفه به کودکان در دوران معاصر, این مقاله با استفاده از روش تطبیقی به تبیین اهداف  آموزش فلسفه به کودکان پرداخته است. نتایج به دست آمده در این بررسی نشان می دهد که از مهم ترین اهداف آموزش فلسفه به کودکان, برای مثال در ایالات متحده, پرورش تفکر و استدلال و بهبود یادگیری و به طور کلی پرورش مهارت هایی است که هر فرد در بزرگسالی به آن نیازمند است؛ در آرژانتین, پرورش تفکر و روحیه انتقادپذیری؛ در انگلستان, پرورش تفکر و چگونگی شهروندی و پرورش روحیه گفت وگو و کاوشگری؛ در استرالیا, پرورش تفکر, پرورش روحیه پرسشگری و انتقادی و نیز قضاوت؛ در فرانسه, پرورش و تقویت تفکر, مفهوم سازی و مساله پردازی؛ و در دانمارک, پرورش تفکر و توسعه توانایی های فردی و اجتماعی است. همه این کشورها پرورش تفکر را از اهداف مهم آموزش فلسفه به کودکان می دانند و از این نظر به یکدیگر شباهت دارند؛ همچنین در اهداف پرورشِ روحیه قضاوت و پرورش روحیه استدلال بین اکثر کشورها شباهت وجود دارد. تفاوت اهداف, به ویژه اهداف ایالات متحده امریکا با دیگر کشورها, در پرورش تمایلات دمکراتیک و نیز درگیر کردن کودکان با کندوکاو فلسفی است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

فرمهینی فراهانی، محسن، میرزامحمدی، محمدحسن، و خارستانی، اسماعیل. (1387). تبیین تطبیقی اهداف آموزش فلسفه به کودکان در کشورهای مختلف. حکمت و فلسفه، 4(4 (پیاپی 16))، 45-70. SID. https://sid.ir/paper/123459/fa

Vancouver: کپی

فرمهینی فراهانی محسن، میرزامحمدی محمدحسن، خارستانی اسماعیل. تبیین تطبیقی اهداف آموزش فلسفه به کودکان در کشورهای مختلف. حکمت و فلسفه[Internet]. 1387؛4(4 (پیاپی 16)):45-70. Available from: https://sid.ir/paper/123459/fa

IEEE: کپی

محسن فرمهینی فراهانی، محمدحسن میرزامحمدی، و اسماعیل خارستانی، “تبیین تطبیقی اهداف آموزش فلسفه به کودکان در کشورهای مختلف،” حکمت و فلسفه، vol. 4، no. 4 (پیاپی 16)، pp. 45–70، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/123459/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button