Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,857
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,063
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی بازاریابی محصولات گلخانه ای در استان کرمان

صفحات

 صفحه شروع 23 | صفحه پایان 34

چکیده

 این تحقیق برای بررسی بازار رسانی محصولات گلخانه ای, تعیین حاشیه بازار و کارآیی بازاریابی و ارایه پیشنهاداتی در زمینه بهبود وضعیت موجود در شهرستان های زرند, بردسیر و سیرجان در استان کرمان در سال 1383-84 انجام شد. اطلاعات لازم برای تحقیق از طریق تکمیل پرسشنامه در سطح تولید کننده, عمده فروش و خرده فروش بر اساس روش نمونه گیری سیستماتیک از 58 گلخانه دار, پنج عمده فروش و 20 خرده فروش تامین شد. هزینه خدمات بازار رسانی محصولات گلخانه ای از 196 تا 620 ریال برای یک کیلوگرم محصول متفاوت بود. سود خالص عملیات بازاریابی تولید کننده خیار گلخانه ای 375 و گوجه فرنگی 230 ریال و سود خالص بازاریابی خرده فروش خیار گلخانه ای 204 و گوجه فرنگی گلخانه ای 284 ریال برآورد شد. حاشیه بازاریابی عمده فروشی, خرده فروشی و کل به ترتیب برای خیار گلخانه ای 40, 60 و 100 و برای گوجه فرنگی گلخانه ای 70, 50 و 120 ریال و سهم تولید کننده, عمده فروش و خرده فروش از قیمت پرداختی مصرف کننده برای خیار گلخانه ای به ترتیب 71.4, 17.2 و 11.4 درصد و برای گوجه فرنگی به ترتیب 74.4, 14.9 و 10.6 درصد بود. کارآیی بازاریابی در مسیر تولید کننده, خرده فروش و مصرف کننده برای گوجه فرنگی بیشترین مقدار 85.1) درصد( و برای خیار کمترین 42.8) درصد( بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

شفیعی، لادن، و پورجوپاری، زهرا. (1385). بررسی بازاریابی محصولات گلخانه ای در استان کرمان. مجله کشاورزی، 8(2)، 23-34. SID. https://sid.ir/paper/123851/fa

Vancouver: کپی

شفیعی لادن، پورجوپاری زهرا. بررسی بازاریابی محصولات گلخانه ای در استان کرمان. مجله کشاورزی[Internet]. 1385؛8(2):23-34. Available from: https://sid.ir/paper/123851/fa

IEEE: کپی

لادن شفیعی، و زهرا پورجوپاری، “بررسی بازاریابی محصولات گلخانه ای در استان کرمان،” مجله کشاورزی، vol. 8، no. 2، pp. 23–34، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/123851/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا