مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,344
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی حاشیه بازاریابی ماهیان پرورشی مزارع گرم آبی استان مازندران

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 165

چکیده

 پرورش آب زیان از جمله فعالیت های تولیدی است که می تواند نقش عمده ای در افزایش تولید و مصرف ماهی داشته باشد. اهمیت بازاریابی در بخش پرورش آب زیان از آن جهت است که تولیدکنندگان و مصرف کنندگان آب زیان حق انتخاب کافی داشته باشند. در این تحقیق وضعیت بازاریابی ماهیان پرورشی گرم آبی در استان مازندران بررسی و حاشیه های بازاریابی و عوامل موثر بر آن تعیین شده است. نتایج نشان داد که حاشیه مطلق بازاریابی برای ماهیان کپور, فیتوفاگ, آمور و بیگ هد به ترتیب 10199, 6078, 12371 و 4387 ریال برای هر کیلوگرم است و در تمامی گونه های مورد بررسی حاشیه خرده فروشی از حاشیه عمده فروشی بیشتر است. ضریب هزینه بازاریابی برای ماهیان کپور, فیتوفاگ, آمور و بیگ هد به ترتیب 7.79, 5.81, 12.87 و %11.75 است. میانگین ناکارآیی کل بازاریابی برای ماهیان کپور, فیتوفاگ, آمور و بیگ هد به ترتیب 31.34, 46.62, 25.2 و 62.55 درصد است. برآورد تابع حاشیه بازاریابی برای ماهیان گرم آبی نشان دهنده میزان اثرگذاری بالا و مستقیم دو متغیر قیمت خرده فروشی و ارزش کالای ارایه شده برای فروش است و متغیرهای قیمت عمده فروشی, هزینه های بازاریابی و میزان تولید کل واحد تولیدی نیز بر حاشیه بازاریابی به طور مستقیم تاثیرگذار است. با توجه به این که ماهیت تعیین قیمت در بازارهای ماهی فروشی به میزان عرضه و تقاضا در زمان حراج بر می گردد, پیشنهاد می شود تا سیاست هایی که بر کنترل عرضه و تقاضا تاثیرگذار است اتخاذ گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

محمدرضایی، رسول، حقیقت، جعفر، قهرمان زاده، محمد، و عطایی سلوط، کمال. (1390). بررسی حاشیه بازاریابی ماهیان پرورشی مزارع گرم آبی استان مازندران. اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)، 5(1)، 143-165. SID. https://sid.ir/paper/124342/fa

Vancouver: کپی

محمدرضایی رسول، حقیقت جعفر، قهرمان زاده محمد، عطایی سلوط کمال. بررسی حاشیه بازاریابی ماهیان پرورشی مزارع گرم آبی استان مازندران. اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)[Internet]. 1390؛5(1):143-165. Available from: https://sid.ir/paper/124342/fa

IEEE: کپی

رسول محمدرضایی، جعفر حقیقت، محمد قهرمان زاده، و کمال عطایی سلوط، “بررسی حاشیه بازاریابی ماهیان پرورشی مزارع گرم آبی استان مازندران،” اقتصاد کشاورزی (اقتصاد و کشاورزی)، vol. 5، no. 1، pp. 143–165، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/124342/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا