مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

682
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

789
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل علی ادراک از جو عاطفی و انعطاف پذیری خانواده با تقلب تحصیلی: نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 32 | صفحه پایان 43

چکیده

 مقدمه: با توجه به کارکرد, اهداف و ضرورت وجود مدارس, یکی از مسائلی که می تواند در کارکرد این نهادهای آموزشی اختلال ایجاد کند و مانع رسیدن آن ها به اهدافشان باشد تقلب تحصیلی است. پژوهش حاضر با در نظر گرفتن اهمیت موضوع به ارائه مدل علی ادراک از جو عاطفی و انعطاف پذیری خانواده با تقلب تحصیلی از طریق نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی در دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر خرم آباد می پرداخته است. روش: روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهر خرم آباد به تعداد 9981 نفر بود که از طریق قاعده سرانگشتی کلاین حجم نمونه دویست و چهل نفر تعیین و به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبی انتخاب شدند. برای جمع آوری داده های مورد نیاز از پرسشنامه های جو عاطفی خانواده هیل برن1964, انعطاف پذیری خانواده شاکری1382, خودکارآمدی تحصیلی مورگان و جینکز1999 و تقلب تحصیلی علیوردی نیا, جانعلی زاده و عمرانی1394 استفاده شد. ماتریس همبستگی, مدل ساختاری و شاخص های نکویی برازش با نرم افزار Lisrel8. 5 جهت تحلیل داده ها استفاده شد. نتایج: نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که ادراک از جو عاطفی خانواده بر خودکارآمدی و تقلب تحصیلی اثر مستقیم و با میانجیگری خودکارآمدی اثر غیرمستقیم بر تقلب دارد. انعطاف پذیری خانواده بر خودکارآمدی تحصیلی اثر مستقیم دارد و با میانجیگری خودکارآمدی اثر غیرمستقیم بر تقلب تحصیلی دارد. همچنین خودکارآمدی تحصیلی اثر مستقیم بر تقلب تحصیلی دارد. بحث و نتیجه گیری: نتایج پژوهش از اثر مستقیم ادراک از جو عاطفی خانواده بر خودکارآمدی و تقلب تحصیلی و نقش میانجیگری خودکارآمدی در رابطه ادراک از جو عاطفی و انعطاف پذیری خانواده با تقلب تحصیلی دانش آموزان حمایت می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سبزیان، سعیده، قدم پور، عزت اله، و میردریکوند، فضل اله. (1397). ارائه مدل علی ادراک از جو عاطفی و انعطاف پذیری خانواده با تقلب تحصیلی: نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی. فصلنامه مددکاری اجتماعی، 7(3 (پیاپی 25) )، 32-43. SID. https://sid.ir/paper/125968/fa

    Vancouver: کپی

    سبزیان سعیده، قدم پور عزت اله، میردریکوند فضل اله. ارائه مدل علی ادراک از جو عاطفی و انعطاف پذیری خانواده با تقلب تحصیلی: نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی. فصلنامه مددکاری اجتماعی[Internet]. 1397؛7(3 (پیاپی 25) ):32-43. Available from: https://sid.ir/paper/125968/fa

    IEEE: کپی

    سعیده سبزیان، عزت اله قدم پور، و فضل اله میردریکوند، “ارائه مدل علی ادراک از جو عاطفی و انعطاف پذیری خانواده با تقلب تحصیلی: نقش میانجیگری خودکارآمدی تحصیلی،” فصلنامه مددکاری اجتماعی، vol. 7، no. 3 (پیاپی 25) ، pp. 32–43، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/125968/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button