مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

729
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

769
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان آشنایی دانش آموزان با تحولات بلوغ و رابطه آن با نگرش به آسیب اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 68

چکیده

 مقدمه: هدف از این پژوهش بررسی میزان آشنایی دانش آموزان با تغییر و تحولات بلوغ و رابطه آن با نگرش به آسیب های اجتماعی است. روش: در این تحقیق از روش توصیفی از نوع همبستگی استفاده گردید. جامعه آماری این تحقیق شامل دانش آموزان پسر متوسطه اول شهر داران بود که یک نمونه صد و پنجاه و دو نفری از بین آنان به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب گردید. آشنایی با تحولات بلوغ پسران به کمک پرسشنامه محقق ساخته, آشنایی با تحولات بلوغ و نگرش به آسیب اجتماعی نیز به کمک پرسشنامه آقایی و تیمور تاش اندازه گیری شد. روایی و پایایی دو پرسشنامه بوسیله محققان مورد بررسی قرار گرفت و ضریب پایایی پرسشنامه آشنایی با تحولات بلوغ و پرسشنامه نگرش به آسیب اجتماعی به ترتیب هشتاد و پنج صدم و هشتاد صدم گزارش گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون t, تجزیه و تحلیل واریانس, خی دو و ضریب همبستگی پیرسون استفاده گردید. نتایج: بین میزان آگاهی دانش آموزان بر حسب سن پدر, سن مادر, شغل پدر, شغل مادر, سواد پدر, وضعیت اقتصادی خانواده و نوع زندگی تفاوت معناداری وجود داشت. نتایج ضریب همبستگی پیرسون نیز نشان داد که همه خرده مقیاس های آشنایی با تحولات بلوغ, همبستگی معناداری با نگرش به آسیب اجتماعی دارند, به این معنی که هر چه افراد, بیشتر با تحولات بلوغ آشنا شوند, نگرش به آسیب های اجتماعی در آنان کمتر می شود. بحث و نتیجه گیری: لازم است دانش آموزان آموزش های لازم را در رابطه با تغییر و تحولات دوره بلوغ دریافت کنند زیرا آگاهی دانش آموزان از تحولات دوره بلوغ علاوه بر ارتقا سلامت جسمی آنان, باعث جلوگیری از آسیب های اجتماعی(با توجه به رابطه به دست آمده بین آگاهی از تحولات بلوغ و نگرش به آسیب اجتماعی) نیز می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقری کراچی، امین، رضایی فرد، اکبر، و مهرابی، امیرحسین. (1397). میزان آشنایی دانش آموزان با تحولات بلوغ و رابطه آن با نگرش به آسیب اجتماعی. فصلنامه مددکاری اجتماعی، 7(3 (پیاپی 25) )، 61-68. SID. https://sid.ir/paper/125970/fa

    Vancouver: کپی

    باقری کراچی امین، رضایی فرد اکبر، مهرابی امیرحسین. میزان آشنایی دانش آموزان با تحولات بلوغ و رابطه آن با نگرش به آسیب اجتماعی. فصلنامه مددکاری اجتماعی[Internet]. 1397؛7(3 (پیاپی 25) ):61-68. Available from: https://sid.ir/paper/125970/fa

    IEEE: کپی

    امین باقری کراچی، اکبر رضایی فرد، و امیرحسین مهرابی، “میزان آشنایی دانش آموزان با تحولات بلوغ و رابطه آن با نگرش به آسیب اجتماعی،” فصلنامه مددکاری اجتماعی، vol. 7، no. 3 (پیاپی 25) ، pp. 61–68، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/125970/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا