مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,541
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

620
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه کیفیت آموزشی و پرورشی دبیرستانهای غیرانتفاعی با دبیرستانهای دولتی شهر اصفهان در سال تحصیلی 84 ـ1383

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 166

چکیده

 پژوهش حاضر به بررسی و مقایسه کیفیت آموزشی و پرورشی دبیرستانهای غیرانتفاعی با دبیرستانهای دولتی شهر اصفهان در سال تحصیلی 84ـ1383 میپردازد و هفت محور یعنی: عملکرد مدیران, عملکرد دبیران, میزان امکانات, امور آموزشی, بهداشت, مشاوره و امور پرورشی را مورد بررسی قرار می دهد. روش پژوهش علّی مقایسه ای بود. ابزار پژوهش, پرسشنامه 60 سوالی محقق ساخته با پایایی 98/0 برای دانش آموزان و 89/0 برای دبیران بود. روش نمونه گیری, تصادفی چند مرحله ای بود و از بین نواحی پنج گانه شهر اصفهان, سه ناحیه به صورت تصادفی انتخاب شد. سپس تعداد دانش آموزان و دبیران نمونه, با استفاده از فرمول, به نسبت تعداد دانش آموزان و دبیران هر ناحیه محاسبه شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شد. در سطح آمار توصیفی از مشخصه های آماری نظیر میانگین, انحراف معیار, توزیع فراوانی و درصد و در سطح آمار استنباطی از آزمونهای  t مستقل, آزمون تحلیل واریانس یکطرفه, آزمون ال.اس.دی (L,S,D) و آزمون توکی و آزمون هتلینگ استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که: عملکرد مدیران و دبیران در دبیرستانهای غیرانتفاعی با دولتی متفاوت است و مدیران و دبیران دبیرستانهای غیرانتفاعی دارای عملکرد بهتری بودند. کیفیت آموزشی در دبیرستانهای غیرانتفاعی نیز بهتر از دبیرستانهای دولتی بود. در زمینه میزان امکانات, بهداشت و خدمات مشاوره ای و امور پرورشی, تفاوت معناداری بین دبیرستانهای غیرانتفاعی و دولتی نبود. یعنی در هر دو نوع دبیرستان این خدمات انجام می شد و هیچ کدام بر دیگری امتیازی نداشته است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سنجری، پروین، سلیمی، قربانعلی، و احمدی، سیداحمد. (1385). مقایسه کیفیت آموزشی و پرورشی دبیرستانهای غیرانتفاعی با دبیرستانهای دولتی شهر اصفهان در سال تحصیلی 84 ـ1383. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 20(10-11)، 147-166. SID. https://sid.ir/paper/127212/fa

Vancouver: کپی

سنجری پروین، سلیمی قربانعلی، احمدی سیداحمد. مقایسه کیفیت آموزشی و پرورشی دبیرستانهای غیرانتفاعی با دبیرستانهای دولتی شهر اصفهان در سال تحصیلی 84 ـ1383. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1385؛20(10-11):147-166. Available from: https://sid.ir/paper/127212/fa

IEEE: کپی

پروین سنجری، قربانعلی سلیمی، و سیداحمد احمدی، “مقایسه کیفیت آموزشی و پرورشی دبیرستانهای غیرانتفاعی با دبیرستانهای دولتی شهر اصفهان در سال تحصیلی 84 ـ1383،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 20، no. 10-11، pp. 147–166، 1385، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127212/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button