مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,573
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,685
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مولفه های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 134 | صفحه پایان 146

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی وضعیت موجود و مطلوب تدریس اثربخش در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل از دیدگاه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد است. روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهش شامل کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد شاغل به تحصیل نیمسال دوم 90-89 می شد که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای, گروه نمونه انتخاب شد و داده های مورد نیاز به وسیله پرسشنامه محقق ساخته با طیف لیکرت در دو قسمت (وضع موجود و وضع مطلوب) جمع آوری گردید. روایی ابزار به وسیله روایی محتوا و نظر متخصصان, و پایایی آن با روش آلفای کرونباخ به دست آمد. داده های گردآوری شده با شاخص های آمار توصیفی (میانگین, درصد, انحراف استاندارد) و آمار استنباطی (آزمون T مستقل و آزمون تحلیل واریاس ANOVA) مورد تحلیل قرار گرفت. نتایج تحلیل داده های جمع آوری شده حاکی از آن است که وضعیت موجود و مطلوب تدریس اثربخش با هم تفاوت معناداری دارند و تفاوت معناداری در مولفه های تدریس اثربخش بر اساس متغیرهای جنسیت, رشته تحصیلی, سن و وضعیت اشتغال دانشجویان وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ستاری، صدرالدین. (1392). ارزیابی مولفه های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(12 (پیاپی 39))، 134-146. SID. https://sid.ir/paper/127216/fa

    Vancouver: کپی

    ستاری صدرالدین. ارزیابی مولفه های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(12 (پیاپی 39)):134-146. Available from: https://sid.ir/paper/127216/fa

    IEEE: کپی

    صدرالدین ستاری، “ارزیابی مولفه های تدریس اثربخش از دیدگاه دانشجویان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 12 (پیاپی 39)، pp. 134–146، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127216/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا