مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,032
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

850
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ترجیحات فکری دانش آموزان دختر پایه های دوم، سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد

صفحات

 صفحه شروع 108 | صفحه پایان 117

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر مقایسه ترجیحات فکری دانش آموزان دختر پایه های دوم تا چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد بوده است. روش پژوهش مورد استفاده در این تحقیق توصیفی پیمایشی است و جامعه آماری را دانش آموزان دختر رشته ریاضی در سه پایه دوم, سوم و چهارم مقطع متوسطه شهر مشهد طی سال 1389-1390 تشکیل داده بودند. حجم نمونه تحقیق 131 نفر (39 نفر دانش آموزان سال دوم, 50 نفر دانش آموزان سال سوم, 42 نفر دانش آموزان سال چهارم) بود که از طریق نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. ابزار سنجش مورد استفاده در این پژوهش پرسشنامه غلبه مغزی ند هرمان بود و با روش آمار توصیفی و استنباطی از جمله آزمون آماری آنوا و مانوا و آزمون تعقیبی توکی تحلیل شدند. یافته های این پژوهش نشان داد که بین ربع مغزی D و تحصیل در رشته ریاضی تفاوت معناداری (p<0.045, F=17.3) وجود دارد که نشان می دهد تسلط ربع مغزی D از سال دوم به چهارم (0.05>p) به صورت معناداری کاهش می یابد. در نتیجه می توان به این نکته اشاره کرد که فرآیند آموزش فعلی در رشته تحصیلی ریاضی نمی تواند موجبات توسعه قابلیت های مغزی دانش آموزان را فراهم نماید. بنابراین بررسی برنامه ریزی درسی و روش تدریس معلمان در دوره مذکور توسط مراجع ذی صلاح ضروری به نظر می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    غنایی چمن آباد، علی، گل مقام، هانیه، و اصغرنژاد، علی اصغر. (1392). مقایسه ترجیحات فکری دانش آموزان دختر پایه های دوم, سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(12 (پیاپی 39))، 108-117. SID. https://sid.ir/paper/127225/fa

    Vancouver: کپی

    غنایی چمن آباد علی، گل مقام هانیه، اصغرنژاد علی اصغر. مقایسه ترجیحات فکری دانش آموزان دختر پایه های دوم, سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(12 (پیاپی 39)):108-117. Available from: https://sid.ir/paper/127225/fa

    IEEE: کپی

    علی غنایی چمن آباد، هانیه گل مقام، و علی اصغر اصغرنژاد، “مقایسه ترجیحات فکری دانش آموزان دختر پایه های دوم, سوم و چهارم رشته ریاضی در مقطع متوسطه شهر مشهد،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 12 (پیاپی 39)، pp. 108–117، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127225/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button