مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,641
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,005
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شمول قواعد فقه اسلامی در حقوق معلم و متعلم

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 54

چکیده

 از زمان تشکیل جوامع اولیه فرایند یاددهی و یادگیری بین معلم و متعلم, حقوق متقابلی را ایجاد نمود که رعایت آنها منشا تداوم و تکامل این فرایند گردید. در فقه اسلامی نیز توجه بسیاری به این مقوله شده, آیات و روایات فراوانی در این زمینه دست آویز بسیاری از نویسندگان در کتابت این حقوق متقابل شده است. هدف این پژوهش, تبیین شمول قواعد فقه اسلامی پیرامون حقوق معلم و متعلم است که به روش توصیفی, تدوین یافته است. شایان ذکر است که غالب این نگارش ها بر اساس حقوق و تکالیف معلم و متعلم از دید اخلاقی تبیین شده, شمول قواعد فقه اسلامی بر این حقوق در آنها کمرنگ است, ولی یافته های پژوهش با استناد به هفده قاعده فقهی, اشاره به این حقوق از منظر قواعد فقه اسلامی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    واعظی، سیدحسین، و موذنی، پونه. (1393). شمول قواعد فقه اسلامی در حقوق معلم و متعلم. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 11(15 (پیاپی 42))، 45-54. SID. https://sid.ir/paper/127226/fa

    Vancouver: کپی

    واعظی سیدحسین، موذنی پونه. شمول قواعد فقه اسلامی در حقوق معلم و متعلم. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1393؛11(15 (پیاپی 42)):45-54. Available from: https://sid.ir/paper/127226/fa

    IEEE: کپی

    سیدحسین واعظی، و پونه موذنی، “شمول قواعد فقه اسلامی در حقوق معلم و متعلم،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 11، no. 15 (پیاپی 42)، pp. 45–54، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127226/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button