مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,330
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر تمایل به تنظیم طرح درس در فرایند تدریس

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 91

کلیدواژه

عوامل (شناختیQ2
مدیریتی و انگیزشی)Q2

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی عوامل موثر بر تمایل اساتید به تنظیم طرح درس در فرایند تدریس به عنوان جزئی از برنامه ریزی درسی انجام پذیرفت. روش پژوهش زمینه یابی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه اساتید دانشگاه علوم پزشکی مازندران به تعداد 394 نفر است. روش آن نیز نمونه گیری تصادفی طبقه ای بوده که برای تعیین حجم نمونه از جدول کرجسی و مورگان استفاده شد. بر این اساس تعداد 190 نفر در این پژوهش مشارکت داشته اند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه بوده است. در تدوین پرسشنامه اعتبار صوری و محتوا به کار رفت و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 0.86 محاسبه شد. در این پژوهش, از آمار توصیفی جهت تحلیل توصیفی داده ها و آمار استنباطی نظیر آزمون های T تک گروهی, تحلیل واریانس, فریدمن و کروسکال والیس استفاده شده است. لازم به ذکر است که در تجزیه و تحلیل های آماری نرم افزار آماری SPSS مورد استفاده قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان داده است که عوامل شناختی, انگیزشی و مدیریتی بر تمایل اساتید به طرح درس در فرایند تدریس برنامه ریزی درسی موثرند. همچنین نتایج نشان داد که عوامل شناختی, عوامل مدیریتی و عوامل انگیزشی به ترتیب بیشترین و کمترین تاثیر را بر تمایل اساتید به تنظیم طرح درس را در فرایند تدریس برنامه ریزی درسی داشته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیازآذری، کیومرث. (1393). بررسی عوامل موثر بر تمایل به تنظیم طرح درس در فرایند تدریس. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 11(15 (پیاپی 42))، 80-91. SID. https://sid.ir/paper/127230/fa

    Vancouver: کپی

    نیازآذری کیومرث. بررسی عوامل موثر بر تمایل به تنظیم طرح درس در فرایند تدریس. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1393؛11(15 (پیاپی 42)):80-91. Available from: https://sid.ir/paper/127230/fa

    IEEE: کپی

    کیومرث نیازآذری، “بررسی عوامل موثر بر تمایل به تنظیم طرح درس در فرایند تدریس،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 11، no. 15 (پیاپی 42)، pp. 80–91، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button