مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,604
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,328
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین مولفه های برنامه درسی پنهان و هویت ملی دانش آموزان متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 121

چکیده

 این تحقیق با هدف بررسی رابطه بین مولفه های برنامه درسی پنهان و هویت ملی دانش آموزان متوسطه انجام شده است. روش آن توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این تحقیق دانش آموزان سال دوم و سوم دبیرستان های غرب استان مازندران, به تعداد 17979 نفر هستند و حجم نمونه شامل 414 نفر از دانش آموزان می شود که به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. پرسشنامه محقق ساخته برای بررسی مولفه های برنامه درسی پنهان که شامل جو اجتماعی مدرسه, ساختار سازمانی, تعامل معلم و دانش آموز و ساختار فیزیکی مدرسه و کلاس درس و پرسشنامه محقق ساخته هویت ملی که پس از تعیین روایی و پایایی, پایایی برنامه درسی پنهان 85% و هویت ملی 81% به روش آلفای کرانباخ محاسبه شد, توسط پاسخ گویان تکمیل گردید. در بخش تحلیل آماری از شاخص های آماری توصیفی و رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین مولفه های برنامه درسی پنهان و هویت ملی دانش آموزان با 0.95 اطمینان رابطه وجود دارد. بین جو اجتماعی مدرسه, ساختار سازمانی مدرسه, تعامل معلم و دانش آموزان و ساختار فیزیکی مدرسه و کلاس درس و هویت ملی دانش آموزان با0.95  اطمینان رابطه وجود دارد. همچنین یافته ها نشان دادند که افزایش در هر یک از مولفه ها بر میزان هویت ملی نیز افزوده می شود و بیشترین رابطه مربوط به متغیر تعامل معلم و دانش آموز است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، رضاعلی، جنت فریدونی، طیبه، و مشاکلایه، مریم. (1393). بررسی رابطه بین مولفه های برنامه درسی پنهان و هویت ملی دانش آموزان متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 11(15 (پیاپی 42))، 110-121. SID. https://sid.ir/paper/127233/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی رضاعلی، جنت فریدونی طیبه، مشاکلایه مریم. بررسی رابطه بین مولفه های برنامه درسی پنهان و هویت ملی دانش آموزان متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1393؛11(15 (پیاپی 42)):110-121. Available from: https://sid.ir/paper/127233/fa

    IEEE: کپی

    رضاعلی نوروزی، طیبه جنت فریدونی، و مریم مشاکلایه، “بررسی رابطه بین مولفه های برنامه درسی پنهان و هویت ملی دانش آموزان متوسطه،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 11، no. 15 (پیاپی 42)، pp. 110–121، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127233/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button