مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,268
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

853
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش نوع مدرسه در استدلال تناسبی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 24 | صفحه پایان 33

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی و مقایسه عملکرد ریاضی دانش آموزان مدارس دولتی, غیرانتفاعی و تیزهوشان در حل یک مساله غیر روتین ریاضی در حوزه استدلال تناسبی است. شرکت کنندگان در این پژوهش, تعداد 836 دانش آموز (شامل 291 دانش آموز از مدارس عادی, 293 دانش آموز از مدارس غیر انتفاعی و 252 دانش آموز از مدارس تیزهوشان) بودند که از بین مدارس یکی از شهرستان های واقع در نیمه جنوبی کشور انتخاب شده بودند. از این دانش آموزان خواسته شده بود تا به یک مساله غیر معمولی مربوط به موضوع تناسب پاسخ دهند. سپس استراتژی های به کار رفته توسط, دانش آموزان با استفاده از چارچوب نظری جرح و تعدیل شده مستخرج از از ادبیات پژوهشی, در 7 دسته شامل دسته بدون جواب, استراتژی صرفا جمعی, و دسته جواب های غیر واقعی, استراتژی رویه ای, استراتژی انتقالی, استراتژی تناسبی مبتدی, استراتژی خبره طبقه بندی شدند. سپس با استفاده از آماره اچ کروسکال والیس و آزمون من ویتنی, معنا داری تفاوت بین عملکرد ریاضی دانش آموزان در مدارس مختلف بررسی شد. نتایج نشان داد که بین عملکرد ریاضی دانش آموزان در مدارس مختلف اختلاف معنا داری وجود دارد, به گونه ای که عملکرد ریاضی دانش آموزان مدارس تیزهوشان و غیرانتفاعی از عملکرد دانش آموزان در مدارس عادی دولتی در سطح a=0.01 بهتر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رفیع پور، ابوالفضل. (1393). بررسی نقش نوع مدرسه در استدلال تناسبی دانش آموزان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 11(15 (پیاپی 42))، 24-33. SID. https://sid.ir/paper/127236/fa

    Vancouver: کپی

    رفیع پور ابوالفضل. بررسی نقش نوع مدرسه در استدلال تناسبی دانش آموزان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1393؛11(15 (پیاپی 42)):24-33. Available from: https://sid.ir/paper/127236/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل رفیع پور، “بررسی نقش نوع مدرسه در استدلال تناسبی دانش آموزان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 11، no. 15 (پیاپی 42)، pp. 24–33، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127236/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button