مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,758
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,634
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه بر اساس تئوری هوش های چندگانه گاردنر

صفحات

 صفحه شروع 16 | صفحه پایان 27

چکیده

 در این پژوهش به تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه بر اساس نظریه هوش های چندگانه گاردنر پرداخته شده است. برای انجام تحقیق, شیوه تحلیل محتوا مورد استفاده قرار گرفت و جامعه آماری مورد استفاده کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه انتخاب شد که به دلیل محدود بودن جامعه, سرشماری انجام گرفت. با تحلیل واحدهای گوناگون کتاب زیست شناسی دوم متوسطه, میزان کاربرد مولفه های هوش های چندگانه گاردنر در شکل گیری محتوای کتاب, سنجیده و واحدهای تحلیل به صورت جملات در نظر گرفته شد. یافته ها حاکی از آن است که در کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه, از نظر به کار گیری مولفه های هوش های چندگانه بیشتر به هوش منطقی-ریاضی توجه شده بود. همچنین در کتاب مذکور, از مولفه های هوش های چندگانه در قالب های مختلف محتوا مانند متن, خودآزمایی, بیشتر بدانید و شکل به یک نسبت استفاده نشده بود. علاوه بر این, مولفه های هوش در فصل های مختلف و کل کتاب به طور متقارن به کار نرفته بود. از نتیجه یافته های موجود چنین بود که در کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه, بیشتر بر هوش منطقی-ریاضی تمرکز شده و به سایر جنبه های هوش یا توجه نشده و یا بسیار کم مورد توجه قرار گرفته است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یوسفی قصابسرایی، مریم، و خزایی، کامیان. (1391). تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه بر اساس تئوری هوش های چندگانه گاردنر. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 9(32)، 16-27. SID. https://sid.ir/paper/127238/fa

Vancouver: کپی

یوسفی قصابسرایی مریم، خزایی کامیان. تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه بر اساس تئوری هوش های چندگانه گاردنر. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1391؛9(32):16-27. Available from: https://sid.ir/paper/127238/fa

IEEE: کپی

مریم یوسفی قصابسرایی، و کامیان خزایی، “تحلیل محتوای کتاب زیست شناسی پایه دوم متوسطه بر اساس تئوری هوش های چندگانه گاردنر،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 9، no. 32، pp. 16–27، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127238/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا