مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,095
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

743
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب دانشجویان دکتری ریاضی از تاثیر تربیتی استاد راهنما در توسعه دانش تدریس

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 15

چکیده

 استادان آینده آموزش عالی, دانشجویان دکتری کنونی هستند که آموزش آنان به منظور تدریس در دانشگاه, مورد غفلت واقع شده است. زیرا برنامه درسی دکتری- که عمدتا انتظار می رود تا آنها را برای تدریس دانشگاهی آماده سازد- با تمرکز بر توسعه دانش پژوهشی و تخصصی رشته ای آنان تدوین شده است. یکی از مولفه های اثرگذار در این برنامه پیش از خدمت, استاد راهنماست که این پژوهش در صدد مطالعه آن است. پژوهش حاضر با استفاده از روش کیفی- پدیدارشناسی و با تمرکز بر سه شرکت کننده, از میان 19 مورد مطالعه انجام شده است. شرکت کنندگان, دانشجوی دکتری ریاضی هستند و در نخستین تجربه خود از تدریس ریاضی دانشگاهی درگیرند. داده های این پژوهش از طریق مشاهده مشارکتی, مصاحبه های نیمه ساختاری, دفترچه خاطرات روزانه دانشجویان و طرح درس ها و دیگر میدانی جمع آوری شده است. همچنین مصاحبه نیمه ساختاری با استادان راهنمای آنان صورت گرفته است. داده ها از طریق کدگذاری و مقوله بندی اشتراس و کوربین تجزیه و تحلیل شده اند. تحلیل داده ها نشان از آن دارد که استاد راهنما به عنوان فردی اثرگذار در دنیای حرفه ای و پژوهشی دانشجوی دکتری, می تواند در توسعه دانش تدریسی او بیشترین مداخله را داشته باشد و آن نقش را گاه به صورت استاد راهنما به عنوان یک مرشد, گاه به شکل استاد راهنما به عنوان الگوی عملی و گاه به شکل استاد راهنمای پنهان می گذارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاکباز، عظیمه سادات، علم الهدی، جمیله، موسی پور، نعمت اله، و بابلیان، اسماعیل. (1391). تجارب دانشجویان دکتری ریاضی از تاثیر تربیتی استاد راهنما در توسعه دانش تدریس. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 9(32)، 1-15. SID. https://sid.ir/paper/127242/fa

    Vancouver: کپی

    خاکباز عظیمه سادات، علم الهدی جمیله، موسی پور نعمت اله، بابلیان اسماعیل. تجارب دانشجویان دکتری ریاضی از تاثیر تربیتی استاد راهنما در توسعه دانش تدریس. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1391؛9(32):1-15. Available from: https://sid.ir/paper/127242/fa

    IEEE: کپی

    عظیمه سادات خاکباز، جمیله علم الهدی، نعمت اله موسی پور، و اسماعیل بابلیان، “تجارب دانشجویان دکتری ریاضی از تاثیر تربیتی استاد راهنما در توسعه دانش تدریس،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 9، no. 32، pp. 1–15، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127242/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button