مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,176
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,441
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر انواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی پایه سوم ابتدایی دانش آموزان شهرستان لردگان

صفحات

 صفحه شروع 82 | صفحه پایان 94

چکیده

 هدف این تحقیق, بررسی تاثیر انواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان پایه سوم ابتدایی در درس علوم تجربی بوده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پایه سوم ابتدایی شهرستان لردگان را به تعداد 1983 نفر در سال تحصیلی 89-90 در بر می گیرد. برای اجرای این پژوهش از میان کلاس های پسرانه و دخترانه, هر یک  18کلاس به طور خوشه ای-تصادفی انتخاب گردید و از بین آنها 6 کلاس به ارزشیابی توصیفی, 6 کلاس به ارزشیابی توصیفی-کمی و 6 کلاس به ارزشیابی کمی اختصاص یافت. گروه های آزمایشی شامل 18 کلاس دانش آموزان دختر و 18 کلاس دانش آموزان پسر است. در مجموع 36 کلاس, گروه آزمایشی این تحقیق بودند و از هر یک از مدارس پسرانه و دخترانه 5 کلاس به طور تصادفی در گروه گواه قرار گرفتند. روش تحقیق نیمه تجربی و از نوع کاربردی و ابزار آن پرسشنامه 40 سوالی بودکه روایی آن توسط معلمان پایه سوم ابتدایی تایید شد و ضریب پایایی بر اساس روش آلفای کرانباخ 86% به دست آمد. نتایج نشان داد که دانش آموزان گروه های آزمایشی مشمول طرح ارزشیابی توصیفی و توصیفی-کمی, نسبت به گروه های گواه که این طرح ارزشیابی را دریافت نکرده بودند, پیشرفت بیشتری در درس علوم نشان دادند      .(p<0.001)  بین پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی در گروه های آزمایشی و گروه های گواه از نظر جنسیت, تفاوت معناداری نیز وجود داشت که در آن دختران پیشرفت بهتری داشتند (p<0.001).

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قلی زاده، آذر، قنبری طلب، محمد، و قنبری، علی. (1391). بررسی تاثیر انواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی پایه سوم ابتدایی دانش آموزان شهرستان لردگان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 9(32)، 82-94. SID. https://sid.ir/paper/127244/fa

Vancouver: کپی

قلی زاده آذر، قنبری طلب محمد، قنبری علی. بررسی تاثیر انواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی پایه سوم ابتدایی دانش آموزان شهرستان لردگان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1391؛9(32):82-94. Available from: https://sid.ir/paper/127244/fa

IEEE: کپی

آذر قلی زاده، محمد قنبری طلب، و علی قنبری، “بررسی تاثیر انواع ارزشیابی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی پایه سوم ابتدایی دانش آموزان شهرستان لردگان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 9، no. 32، pp. 82–94، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127244/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button