مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,062
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مفهوم پردازی الگوهای برنامه ریزی درسی آموزش عالی (تجربیات و دستاوردها)

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 62

چکیده

برنامه درسی واژه ای است که در متون آموزش عالی کشورهای مختلف جهان چندان متداول نیست. مجموعه آثار منتشر شده در حوزه برنامه درسی آموزش عالی در قالب کتب و منابع جامع از تعداد انگشتان دست تجاوز نمی کند. این وضعیت در حوزه برنامه ریزی درسی در آموزش عالی ایران نیز روند مشابهی دارد.در این مقاله آنچه که مورد توجه است ریشه یابی, طبقه بندی و به نظم کشیدن پژوهش ها, مطالعات و گزارش هایی است که در طول زمان جدا از حیطه مطالعات برنامه ریزی درسی اگرچه متاثر از آن در محیط دانشگاهها برای برنامه ریزی درسی در آموزش عالی شکل گرفته -توسعه یافته است و در حوزه های به ویژه علوم انسانی کاربرد دارد.بر این اساس برنامه ریزی درسی در آموزش عالی در قالب الگوهای مختلفی صورت می پذیرد. در این مقاله ضمن بررسی تجربیات و دیدگاههای عرضه شده در زمینه برنامه ریزی درسی آموزش عالی, نویسندگان تلاش کرده اند تا الگوهای ارائه شده را در قالب یکی از دسته الگوهای تجویزی یا هنجاری, الگوهای توصیفی, الگوهای مفهومی و الگوهای راهبردی برنامه ریزی درسی در آموزش عالی طبقه بندی نمایند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

دیباواجاری، طلعت، یمینی دوزی سرخابی، محمد، عارفی، محبوبه، و فردانش، هاشم. (1390). مفهوم پردازی الگوهای برنامه ریزی درسی آموزش عالی (تجربیات و دستاوردها). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 8(30)، 48-62. SID. https://sid.ir/paper/127293/fa

Vancouver: کپی

دیباواجاری طلعت، یمینی دوزی سرخابی محمد، عارفی محبوبه، فردانش هاشم. مفهوم پردازی الگوهای برنامه ریزی درسی آموزش عالی (تجربیات و دستاوردها). پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1390؛8(30):48-62. Available from: https://sid.ir/paper/127293/fa

IEEE: کپی

طلعت دیباواجاری، محمد یمینی دوزی سرخابی، محبوبه عارفی، و هاشم فردانش، “مفهوم پردازی الگوهای برنامه ریزی درسی آموزش عالی (تجربیات و دستاوردها)،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 8، no. 30، pp. 48–62، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127293/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button