مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,727
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

840
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نگرش دانش آموزان سوم راهنمایی شهر اصفهان نسبت به علم و فناوری، علوم مدرسه ای و محیط زیست

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 83

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی نگرش نسبت به علم و فناوری, علوم مدرسه ای و محیط زیست در بین دانش آموزان دوره راهنمایی با استفاده از روش پژوهش توصیفی پیمایشی بوده است. بر این اساس از جامعه آماری که شامل کلیه دانش آموزان سال سوم دوره راهنمایی شهر اصفهان می شد, حجم نمونه 250 دانش آموز (120 دختر و 130 پسر) به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. کفایت حجم نمونه از طریق فرمول کوکران برای تعیین حجم نمونه و همچنین جدول مورگان مورد تایید قرار گرفت. ابزار پژوهش, ترجمه فارسی پرسشنامه ارتباط آموزش علوم (ROSE) سال 2010 بود. ضریب پایایی آلفای کرونباخ برای این مقیاس 0.94 محاسبه شد. یافته ها نشان دادند که در مجموع در هر سه مولفه نگرش نسبت به علم و فناوری, نگرش نسبت به علوم مدرسه ای و نگرش نسبت به مسائل محیط زیست, نگرش مثبتی در بین دانش آموزان وجود دارد. با این حال نگرش مثبتی نسبت به برخی گویه های مربوط به این مولفه ها وجود ندارد. نتایج این پژوهش ممکن است به منظور آگاهی بخشی به برنامه ریزان درسی حوزه آموزش علوم راهگشا باشد. بر اساس یافته های مربوط به این پژوهش, وجود نگرش مثبت به علم و فناوری زمینه مناسبی را برای آموزش بهتر آن در مدارس فراهم می آورد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطانی، اصغر، اربابی سرجو، عزیزاله، دهقانی خوزانی، اعظم، و رضایی، مریم. (1390). نگرش دانش آموزان سوم راهنمایی شهر اصفهان نسبت به علم و فناوری, علوم مدرسه ای و محیط زیست. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 8(30)، 73-83. SID. https://sid.ir/paper/127295/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانی اصغر، اربابی سرجو عزیزاله، دهقانی خوزانی اعظم، رضایی مریم. نگرش دانش آموزان سوم راهنمایی شهر اصفهان نسبت به علم و فناوری, علوم مدرسه ای و محیط زیست. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1390؛8(30):73-83. Available from: https://sid.ir/paper/127295/fa

    IEEE: کپی

    اصغر سلطانی، عزیزاله اربابی سرجو، اعظم دهقانی خوزانی، و مریم رضایی، “نگرش دانش آموزان سوم راهنمایی شهر اصفهان نسبت به علم و فناوری, علوم مدرسه ای و محیط زیست،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 8، no. 30، pp. 73–83، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127295/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button