مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,477
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,562
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش عناصر برنامه درسی کلاین در افت تحصیلی درس ریاضی سال اول دوره متوسطه از دیدگاه شرکای برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 62

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش عناصر برنامه درسی کلاین در افت تحصیلی درس ریاضی سال اول متوسطه از دیدگاه شرکای برنامه درسی با استفاده از روش پژوهش آمیخته صورت گرفت. داده های پژوهش از طریق پرسشنامه ای برای 368 دانش آموز و 120 دبیر ریاضی پایه اول دبیرستان های شهر تهران و مصاحبه ای با 15 کارشناس برنامه ریزی درسی و تالیف کتاب ریاضی سال اول متوسطه جمع آوری شدند. تحلیل داده های کمی از طریق آزمون های t تک نمونه ای, t دو گروه مستقل و فریدمن و تحلیل داده های کیفی به وسیله کدبندی استقرایی انجام شد. نتایج بررسی نشان داد که از نظر هر سه گروه, همه عناصر نه گانه برنامه درسی کلاین بر افت تحصیلی ریاضی دانش آموزان موثرند. از نظر دبیران فعالیت های یادگیری, راهبردهای یاددهی - یادگیری, مواد و منابع آموزشی و زمان آموزش و از نظر دانش آموزان, زمان آموزش, ارزشیابی, فعالیت های یادگیری, و راهبردهای یاددهی - یادگیری در اولویت های اول تا چهارم قرار گرفتند. از لحاظ تاثیر عناصر مواد و منابع آموزشی, فضای آموزش و گروه بندی دانش آموزان بر افت تحصیلی ریاضی, بین نظر دبیران و دانش آموزان تفاوت معناداری دیده نشد ولی بین نظر آنها درباره تاثیر عناصر اهداف, محتوا, راهبردهای یاددهی - یادگیری, فعالیت های یادگیری, زمان و ارزشیابی بر افت تحصیلی ریاضی تفاوت معنادار بود.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیم کافوری، کیمیا، ملکی، حسن، و خسروی بابادی، علی اکبر. (1394). بررسی نقش عناصر برنامه درسی کلاین در افت تحصیلی درس ریاضی سال اول دوره متوسطه از دیدگاه شرکای برنامه درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 12(17 (پیاپی 44))، 50-62. SID. https://sid.ir/paper/127316/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیم کافوری کیمیا، ملکی حسن، خسروی بابادی علی اکبر. بررسی نقش عناصر برنامه درسی کلاین در افت تحصیلی درس ریاضی سال اول دوره متوسطه از دیدگاه شرکای برنامه درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1394؛12(17 (پیاپی 44)):50-62. Available from: https://sid.ir/paper/127316/fa

    IEEE: کپی

    کیمیا ابراهیم کافوری، حسن ملکی، و علی اکبر خسروی بابادی، “بررسی نقش عناصر برنامه درسی کلاین در افت تحصیلی درس ریاضی سال اول دوره متوسطه از دیدگاه شرکای برنامه درسی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 12، no. 17 (پیاپی 44)، pp. 50–62، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127316/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button