مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,444
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,314
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ادراک معلمان از ویژگی های تدریس موثر؛ یک بررسی پدیدارشناختی

صفحات

 صفحه شروع 110 | صفحه پایان 122

چکیده

 این تحقیق با هدف استنباط درک معلمان از تدریس موثر صورت گرفته است تا زوایا و ابعاد آن را بهتر روشن سازد. تدریسی که با شیوه هایی فراوانی صورت می گیرد و تنوع این شیوه ها به حدی است که واقعا نمی توان تدریس را در روش های کاملا مشخصی تبیین کرد. تدریسی که هنرمندانه است و به همین جهت نمی توان به نسخه واحدی از تدریس موثر دست پیدا کرد. روش تحقیق حاضر, تحقیقی کیفی و از نوع پدیدار شناسی است که به همین منظور از بین فرهنگیان دارای تجارب کافی در آموزش و پرورش استان گیلان, تا رسیدن به حد اشباع اطلاعات 38 نفر از آنها به شیوه نمونه گیری هدفمند, مورد انتخاب و مصاحبه قرار گرفتند. گفتگوها با کسب اجازه از افراد ضبط و روی کاغذ پیاده شد و با استفاده از روش کلایزی, جملات و عبارات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج بررسی نشان داد که 10 مفهوم اصلی را می توان از تدریس موثر استخراج کردکه عبارتند از: انگیزه شیوه تدریس بیان ابزارهای به کار رفته طرح مشخص, ممتاز بودن, فرآورده, واکنش فراگیران, انسجام, تفکر.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ادیب، یوسف، فتحی آذر، اسکندر، و عینی پور، جواد. (1394). ادراک معلمان از ویژگی های تدریس موثر؛ یک بررسی پدیدارشناختی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 12(17 (پیاپی 44))، 110-122. SID. https://sid.ir/paper/127319/fa

    Vancouver: کپی

    ادیب یوسف، فتحی آذر اسکندر، عینی پور جواد. ادراک معلمان از ویژگی های تدریس موثر؛ یک بررسی پدیدارشناختی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1394؛12(17 (پیاپی 44)):110-122. Available from: https://sid.ir/paper/127319/fa

    IEEE: کپی

    یوسف ادیب، اسکندر فتحی آذر، و جواد عینی پور، “ادراک معلمان از ویژگی های تدریس موثر؛ یک بررسی پدیدارشناختی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 12، no. 17 (پیاپی 44)، pp. 110–122، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127319/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا