مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,437
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,684
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب آموزش مهارت هایی برای زندگی بر اساس اصول انتخاب محتوا و ارائه راهکارهای اصلاحی از منظر صاحب نظران برنامه ریزی درسی

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 134

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف تحلیل محتوای کتاب آموزش مهارت هایی برای زندگی پایه پنجم دوره ابتدایی, بر اساس اصول انتخاب محتوای برنامه ریزی درسی و ارائه راهکارهای اصلاحی, از نظر صاحب نظران برنامه ریزی درسی صورت گرفته است. روش پژوهش, توصیفی و ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه محقق ساخته شامل 30 سوال بسته پاسخ و 3 سوال باز پاسخ بوده که همراه با کتاب مذکور, در اختیار صاحب نظران برنامه ریزی درسی که با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شده بودند, قرار داده شد. نتایج تجزیه و تحلیل داده ها, حاکی از آن است که, صاحب نظران برنامه درسی معتقدند: اصول اهمیت, اعتبار, سودمندی, قابلیت یادگیری, علاقه فراگیران و توجه به ساختار دانش در حد زیاد و اصل انعطاف پذیری در حد متوسط, در انتخاب محتوای کتاب مذکور, رعایت شده است. تحلیل استنباطی داده ها با استفاده از آزمون t تک نمونه ای, حاکی از آن است که, به نظر صاحب نظران برنامه درسی, رعایت اصول اهمیت, اعتبار, سودمندی, علاقه, توجه به ساختار دانش و قابلیت یادگیری به لحاظ آماری, معنادار بوده و رعایت اصل انعطاف پذیری در انتخاب محتوای کتاب مذکور, معنادار نبوده است. همچنین تحلیل سوالات باز پاسخ, حاکی از آن بود که به نظر صاحب نظران برنامه درسی, 9 موضوع باید به محتوای کتاب اضافه شود که عمده ترین آن, روش ارتباط مناسب ذکر گردید, همچنین 3 موضوع باید از محتوای کتاب حذف شوند که عمده ترین آن, غم و اندوه و خشم است و از 7 موضوعی که باید مورد تاکید بیشتر قرار بگیرد, حل مساله, دارای بیشترین فراوانی, بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی زاده، فرشته، و آتشک، محمد. (1394). تحلیل محتوای کتاب آموزش مهارت هایی برای زندگی بر اساس اصول انتخاب محتوا و ارائه راهکارهای اصلاحی از منظر صاحب نظران برنامه ریزی درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 12(17 (پیاپی 44))، 123-134. SID. https://sid.ir/paper/127320/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی زاده فرشته، آتشک محمد. تحلیل محتوای کتاب آموزش مهارت هایی برای زندگی بر اساس اصول انتخاب محتوا و ارائه راهکارهای اصلاحی از منظر صاحب نظران برنامه ریزی درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1394؛12(17 (پیاپی 44)):123-134. Available from: https://sid.ir/paper/127320/fa

    IEEE: کپی

    فرشته حاجی زاده، و محمد آتشک، “تحلیل محتوای کتاب آموزش مهارت هایی برای زندگی بر اساس اصول انتخاب محتوا و ارائه راهکارهای اصلاحی از منظر صاحب نظران برنامه ریزی درسی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 12، no. 17 (پیاپی 44)، pp. 123–134، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127320/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا