مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,252
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

358
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی باورهای معلمان در باب میزان ارزشمندی جهت گیری های شش گانه برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع 76 | صفحه پایان 88

کلیدواژه

جهت گیری خودشکوفایی (انسان گرایانه)Q2
جهت گیری تکنولوژیکی (رفتاری)Q2

چکیده

 هدف پژوهش حاضر که پژوهشی توصیفی - پیمایشی است, شناسایی باورهای معلمان شهر شیراز پیرامون میزان ارزشمندی جهت گیری های برنامه درسی بود. بدین منظور, از بین معلمان شاغل در مدارس این شهر در سال تحصیلی 91-1390 نمونه ای به حجم 368 نفر با روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب و از طریق پرسشنامه جهت گیری های برنامه درسی که روایی و پایایی آن محاسبه و تایید گردیده بود, مورد پرسش گری قرار گرفتند. برای تجریه و تحلیل داده های حاصله از روش های آماری تی تک نمونه ای, تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر, تحلیل واریانس چند متغیره و آزمون های تعقیبی بونفرونی و شفه استفاده گردید. یافته ها نشان داد که معلمان بر این باورند که هر شش جهت گیری برنامه درسی دارای ارزش زیادی بوده و در این بین, جهت گیری رفتاری با ارزش ترین جهت گیری در برنامه درسی قلمداد گردید. همچنین, مشخص شد که بین باورهای معلمان دوره های مختلف تحصیلی در باب میزان ارزشمندی جهت گیری های برنامه درسی تفاوت معناداری وجود دارد, در حالی که بین باورهای معلمان با سوابق خدمتی مختلف و نیز معلمان مرد و زن در زمینه این تفاوت معناداری مشاهده نگردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نوروزی، نصراله، معرفت، زهرا، نعمتی زیارتی، حبیب اله، و میرشکاری، زهرا. (1394). شناسایی باورهای معلمان در باب میزان ارزشمندی جهت گیری های شش گانه برنامه درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 12(17 (پیاپی 44))، 76-88. SID. https://sid.ir/paper/127321/fa

    Vancouver: کپی

    نوروزی نصراله، معرفت زهرا، نعمتی زیارتی حبیب اله، میرشکاری زهرا. شناسایی باورهای معلمان در باب میزان ارزشمندی جهت گیری های شش گانه برنامه درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1394؛12(17 (پیاپی 44)):76-88. Available from: https://sid.ir/paper/127321/fa

    IEEE: کپی

    نصراله نوروزی، زهرا معرفت، حبیب اله نعمتی زیارتی، و زهرا میرشکاری، “شناسایی باورهای معلمان در باب میزان ارزشمندی جهت گیری های شش گانه برنامه درسی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 12، no. 17 (پیاپی 44)، pp. 76–88، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127321/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button