مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,306
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

866
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مولفه های ارزشیابی واحد درسی و اجرای موردی آن توسط دانشجو معلمان مرکز شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 145

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, در مرحله اول تهیه ابزاری مناسب برای ارزشیابی از واحد درسی بوده است. ادبیات تحقیق نشان می دهد ابزار ارزشیابی از واحد درسی باید مولفه های الف) مواردی که به دانشجویان در یادگیری کمک می کند, شامل شرایط یادگیری, منابع یادگیری, خدمات حمایتی و کیفیت تدریس؛ ب) سطح انگیزه و میزان درگیری دانشجویان با تکالیف یادگیری و ج) رضایت کلی دانشجویان از درس را مورد سنجش قرار دهد. در مرحله دوم, اجرای ابزار تهیه شده به منظور ارزشیابی واحد درسی «روش های استفاده از منابع یادگیری» بوده است. جامعه آماری شامل کلیه دانشجو معلمان دوره کارشناسی ناپیوسته رشته آموزش ابتدایی مرکز آموزش عالی شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان بوده است. ابزار مذکور پرسشنامه ای محقق ساخته شامل 10 سوال بسته پاسخ در مقیاس لیکرت در مورد ویژگی هایی شامل اهداف یادگیری, تجربیات یادگیری, منابع یادگیری, تکالیف یادگیری, بازخوردهای آموزشی, حجم فعالیت ها, کیفیت تدریس, انگیزه, تفکر و رضایت کلی و دو سوال باز پاسخ در مورد بهبود درس مورد نظر بوده است. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط پنج تن از اعضای هیات علمی تعیین گردید. برای تعیین پایایی از روش آلفای کرونباخ استفاده شد که ضریب مربوطه 0.92 محاسبه شد. یافته های تحقیق نشان می دهد بین میانگین های دو گروه دانشجومعلمان با سابقه کم و زیاد در ده ویژگی واحد درسی مورد نظر تفاوت معناداری وجود ندارد. همچنین میانگین های دو گروه نشان می دهد دانشجویان در هر دو گروه بالاترین اهمیت را برای ارائه بازخوردهای آموزشی قائل هستند. به منظور تحلیل سوالات بازپاسخ از روش مقوله بندی استفاده شد همچنین, راهکارهای بهبود تدریس در سه مقوله شامل: موارد مربوط به مدرس, واحد درسی و دانشجو طبقه بندی گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلباسی، افسانه، نصر، احمدرضا، خروشی، پوران، و اطهری، زینب السادات. (1394). بررسی مولفه های ارزشیابی واحد درسی و اجرای موردی آن توسط دانشجو معلمان مرکز شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 12(17 (پیاپی 44))، 135-145. SID. https://sid.ir/paper/127325/fa

    Vancouver: کپی

    کلباسی افسانه، نصر احمدرضا، خروشی پوران، اطهری زینب السادات. بررسی مولفه های ارزشیابی واحد درسی و اجرای موردی آن توسط دانشجو معلمان مرکز شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1394؛12(17 (پیاپی 44)):135-145. Available from: https://sid.ir/paper/127325/fa

    IEEE: کپی

    افسانه کلباسی، احمدرضا نصر، پوران خروشی، و زینب السادات اطهری، “بررسی مولفه های ارزشیابی واحد درسی و اجرای موردی آن توسط دانشجو معلمان مرکز شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان اصفهان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 12، no. 17 (پیاپی 44)، pp. 135–145، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127325/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا