مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

24,549
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

7,109
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل محتوای کتاب های درسی علوم تجربی دوره ابتدایی از لحاظ میزان پرداختن به انواع پرسش های درسی

صفحات

 صفحه شروع 132 | صفحه پایان 147

چکیده

 هدف پژوهش حاضر تحلیل محتوای کتاب های درسی علوم تجربی دوره ابتدایی از لحاظ میزان پرداختن به انواع پرسش های درسی بود. در این پژوهش, از روش توصیفی جهت مشخص شدن انواع پرسش ها و از روش تحلیل محتوا به منظور بررسی و تحلیل میزان پرداختن کتب علوم تجربی به انواع پرسش ها استفاده شد. بدین منظور, واحد تحلیل, جملات پرسشی کتاب بود. با توجه به محدود بودن جامعه آماری که شامل کتب علوم تجربی دوره ابتدایی می شد, روش نمونه گیری اتخاذ نشد و کل جامعه آماری جهت بررسی انتخاب گشت. ابزار جمع آوری اطلاعات چک لیست تحلیل محتوا بود که روایی آن توسط متخصصان علوم تربیتی تعیین گردید. همچنین پایایی ابزار به وسیله فرمول ویلیام اسکات محاسبه شد که ضریب توافق 81% را نشان داد. یافته ها حاکی از آن است که در کتاب درسی علوم تجربی سال اول ابتدایی, سوال های هم گرا و فردمدار, بیشترین فراوانی و سوال نتیجه مدار, کمترین فراوانی را دارا هستند. در کتاب درسی علوم تجربی سال دوم ابتدایی, سوال های هم گرا و زمینه ای, بیشترین فراوانی و سوال نتیجه مدار, کمترین فراوانی را دارا هستند. در کتاب های درسی علوم تجربی سال سوم و چهارم ابتدایی, سوال های هم گرا و عملی, بیشترین فراوانی و سوال نتیجه مدار, کمترین فراوانی را دارا هستند. در کتاب درسی علوم تجربی سال پنجم ابتدایی, سوال های هم گرا و موضوع محور, بیشترین فراوانی و سوال های نتیجه مدار و پیش بین, کمترین فراوانی را دارا هستند. همچنین نتایج آزمون خی دو نشان داد که بین مقادیر مشاهده شده و مورد انتظار در انواع سوال های درسی در کلیه کتاب های درسی علوم تجربی دوره ابتدایی, تفاوت معنادار وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی یزدی، عطیه سادات، و احمدیان، مینا. (1393). تحلیل محتوای کتاب های درسی علوم تجربی دوره ابتدایی از لحاظ میزان پرداختن به انواع پرسش های درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 11(16 (پیاپی 43))، 132-147. SID. https://sid.ir/paper/127343/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی یزدی عطیه سادات، احمدیان مینا. تحلیل محتوای کتاب های درسی علوم تجربی دوره ابتدایی از لحاظ میزان پرداختن به انواع پرسش های درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1393؛11(16 (پیاپی 43)):132-147. Available from: https://sid.ir/paper/127343/fa

    IEEE: کپی

    عطیه سادات حسینی یزدی، و مینا احمدیان، “تحلیل محتوای کتاب های درسی علوم تجربی دوره ابتدایی از لحاظ میزان پرداختن به انواع پرسش های درسی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 11، no. 16 (پیاپی 43)، pp. 132–147، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127343/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button