مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,337
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

973
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شیوه های آشناسازی دانش آموزان دوره متوسطه فریدونشهر با حقوق شهروندی

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 94

چکیده

 آموزش شهروندی و آشناسازی دانش آموزان با حقوق شهروندی, زمینه و بستر مناسب را برای یک شهروند خوب بودن, برقراری نظم و امنیت در جامعه, افزایش میزان مشارکت مدنی افراد, رعایت حقوق سایر شهروندان و ارتقای فضیلت جامعه شهری میسر می کند و سطح فرهنگ, اندیشه و معلومات افراد را بالا می برد. هدف این پژوهش بررسی شیوه های آشناسازی دانش آموزان دوره متوسطه با حقوق شهروندی است. جامعه آماری پژوهش 1980 دانش آموز دوره متوسطه شهرستان فریدونشهر در سال تحصیلی 83-84 است که از میان آنها 290 نفر به عنوان نمونه به شیوه تصادفی ساده انتخاب شده اند. روش تحقیق توصیفی از نوع پیمایشی و ابزار اندازه گیری پرسشنامه محقق ساخته با 29 سوال بسته پاسخ بر اساس طیف 5 درجه ای لیکرت و با اعتبار 0.86 تنظیم گردیده است. شیوه تجزیه و تحلیل یافته ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی صورت گرفته است. تجزیه و تحلیل یافته های مربوط به سوال اول تا چهارم پژوهش نشان داد که آموزشهای اجتماعی با میانگین 3.82, آموزشهای فرهنگی با میانگین 3.77, آموزشهای اداری ـ سیاسی با میانگین 3.66 و آموزشهای اقتصادی با میانگین 3.58 در آشناسازی دانش آموزان با حقوق شهروندی موثر است. با مقایسه انواع آموزشهای موثر بر آشناسازی دانش آموزان با حقوق شهروندی مشخص گردید که در مجموع با توجه به جنسیت و پایه تحصیلی بیشترین تاثیر مربوط به آموزش اقتصادی بوده است. مقایسه نظرات دانش آموزان با توجه به پایه تحصیلی آنها نشان داد که بین نظر آنها در خصوص شیوه های آشناسازی با حقوق شهروندی در سطح P£0.05 تفاوت معنادار وجود دارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

سپیانی، عبدالرضا، سعادتمند، زهره، و کریمی، فریبا. (1386). شیوه های آشناسازی دانش آموزان دوره متوسطه فریدونشهر با حقوق شهروندی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 21(15)، 83-94. SID. https://sid.ir/paper/127357/fa

Vancouver: کپی

سپیانی عبدالرضا، سعادتمند زهره، کریمی فریبا. شیوه های آشناسازی دانش آموزان دوره متوسطه فریدونشهر با حقوق شهروندی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1386؛21(15):83-94. Available from: https://sid.ir/paper/127357/fa

IEEE: کپی

عبدالرضا سپیانی، زهره سعادتمند، و فریبا کریمی، “شیوه های آشناسازی دانش آموزان دوره متوسطه فریدونشهر با حقوق شهروندی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 21، no. 15، pp. 83–94، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127357/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا