مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,105
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

841
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 12

چکیده

برنامه درسی پنهان در آموزش عالی را می توان شامل قواعد تصریح ناشده ای دانست که برای تکمیل موفقیت آمیز آموزش رسمی ضروری به نظر می رسد. یکی از مهمترین ابعاد آموزش عالی و تحصیلات تکمیلی که با پویایی های خاصی همراه بوده, نقشی اساسی در شکل گیری برنامه درسی پنهان دارد, مرحله انجام پایان نامه است. در این مطالعه, با توجه به پویایی های خاص روابط استاد راهنما- دانشجو در انجام این پروژه ها سعی شده است تا معیارهای تصریح نشده ای که دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده علوم ریاضی یکی از دانشگاه های دولتی شهر تهران در انتخاب استاد راهنما مدنظر قرار می دهند, مورد بررسی قرار گیرد. این پژوهش در چارچوب رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحقیق پدیدارشناسی صورت گرفته و ابزار جمع آوری داده ها, مصاحبه های نیمه ساختار یافته و گفتگوهای غیررسمی حاصل از زیست تعاملی با شرکت کنندگان در تحقیق بوده است. بدین منظور, تعداد 9 نفر از دانشجویان کارشناسی ارشد این دانشکده با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و داده های حاصل از آنها با استفاده از روش تحلیل محتوا, تحلیل و مقوله بندی شده اند. بر اساس نتایج این پژوهش, معیارهای انتخاب استاد راهنما در این دانشکده را می توان در پنج مقوله اصلی به شرح زیر طبقه بندی کرد: سبک نظارت پژوهشی, ویژگی های علمی اساتید, ویژگی های شخصیتی آنها, معیار های غیر آکادمیک, محدودیت.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفایی موحد، سعید، و عطاران، محمد. (1392). واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(11 (پیاپی 38))، 1-12. SID. https://sid.ir/paper/127362/fa

    Vancouver: کپی

    صفایی موحد سعید، عطاران محمد. واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(11 (پیاپی 38)):1-12. Available from: https://sid.ir/paper/127362/fa

    IEEE: کپی

    سعید صفایی موحد، و محمد عطاران، “واکاوی برنامه درسی پنهان در انتخاب استاد راهنما در دانشکده ریاضی: یک مطالعه کیفی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 11 (پیاپی 38)، pp. 1–12، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127362/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button