مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,296
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

823
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه های درسی آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 45

چکیده

 اهداف پژوهش حاضر, بررسی پیامدهای ناشی از جهانی شدن بر برنامه های درسی آموزش عالی و سازوکارهای آن است. بررسی اسنادی حاکی از آن است که مهمترین پیامدهای جهانی شدن بر برنامه های درسی آموزش عالی عبارتند از: پیشرفت های فناورانه و علمی, دگرگونی های دنیای کار و اشتغال, نابرابری های اجتماعی, توسعه دموکراسی و حقوق بشر, افزایش ارتباطات بین فرهنگی, تجدید نظر در ارزش های معنوی و اخلاقی و آموزش برای زمان عدم قطعیت. همچنین تحلیل آزمون t تک نمونه ای پیمایش صورت گرفته با پرسشنامه محقق ساخته که 37 نفر از متخصصان برنامه درسی آموزش عالی به آن پاسخ دادند, حاکی از آن است که برای مواجهه با این پیامدها شایسته است سازوکارهایی چون تاکید بیشتر بر یادگیری زبان انگلیسی, شناخت بیشتر نسبت به فرهنگ و رسوم و آداب سایر ملل, شناخت و تقدیر بیشتر از افراد موثر علمی در حیطه بین الملل, کسب مهارت زندگی با اقوام ملل دیگر, شناخت بیشتر نسبت به پیامدها و نوآوری های علمی جهانی, لزوم گنجاندن برنامه درسی حقوق بشر و دموکراسی, تهیه و تولید محتوای مجازی, تغییر جریان آموزش از تدریس به یادگیری, تغییر جریان آموزش از گروهی به انفرادی, تغییر جریان آموزش از کسب دانش به کسب مهارت, تغییر جریان آموزش از رفتاری به ساختن گرایی, تغییر جریان آموزش از سنتی به مجازی در برنامه های درسی آموزش عالی مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آتشک، محمد، نوروززاده، رضا، قهرمانی، محمد، ابوالقاسمی، محمود، و فراستخواه، مقصود. (1392). واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه های درسی آموزش عالی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 10(11 (پیاپی 38))، 37-45. SID. https://sid.ir/paper/127366/fa

    Vancouver: کپی

    آتشک محمد، نوروززاده رضا، قهرمانی محمد، ابوالقاسمی محمود، فراستخواه مقصود. واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه های درسی آموزش عالی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1392؛10(11 (پیاپی 38)):37-45. Available from: https://sid.ir/paper/127366/fa

    IEEE: کپی

    محمد آتشک، رضا نوروززاده، محمد قهرمانی، محمود ابوالقاسمی، و مقصود فراستخواه، “واکاوی پیامدها و سازوکارهای جهانی شدن برنامه های درسی آموزش عالی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 10، no. 11 (پیاپی 38)، pp. 37–45، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127366/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button