مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,047
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

417
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی مقایسه ای مدارس شبانه روزی با عادی از منظر میزان پایبندی دانش آموزان به انجام شعایر اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 168 | صفحه پایان 178

چکیده

 یکی از اهداف تاسیس مدارس شبانه روزی, ایجاد فرصت های برابر آموزشی و پایبند به اجرای شعایراسلامی است. هدف این پژوهش, مقایسه مدارس شبانه روزی با عادی از منظر میزان پایبندی دانش آموزان به انجام شعایر اسلامی است. نوع پژوهش کاربردی و روش آن علی مقایسه ای است. جامعه آماری شامل 54961 نفر دانش آموز شبانه روزی و عادی در دوره های تحصیلی راهنمایی و متوسطه استان چهارمحال و بختیاری در سال 92 است. از طریق نمونه گیری تصادفی طبقه ای طبق فرمول کوکران 520 نفر انتخاب گردید. ابزارگردآوری اطلاعات, پرسشنامه محقق ساخته بود. برای تعیین روایی, از روایی محتوا زیر نظر متخصصان و روایی سازه استفاده گردید. اندازه KMO به منظور بررسی همبستگی درونی گویه ها 0.907 و پایایی پرسشنامه ها به روش آلفای کرونباخ 0.92 محاسبه شد. داده ها از طریق آزمون های T و ANOVA و با نرم افزار SPSS 18  تحلیل شد. یافته ها نشان می دهد, بین میزان گرایش دانش آموزان مدارس شبانه روزی و عادی به اجرای شعایر اسلامی تفاوت معنادار وجود نداشت, اما در مقولات اجرای واجبات, نوافل و فعالیت های مذهبی و اجتماعی تفاوت وجود داشت و هر دوگروه خود را در اجرای واجبات نسبت به نوافل, مقیدتر دانستند. همچنین دانش آموزان دوره راهنمایی نسبت به دانش آموزان دوره متوسطه در اجرای شعایراسلامی مقیدتر بودند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بحرینی بروجنی، مجید، نیلی، محمدرضا، سپهری، کبری، و کاویانی باغ بهادرانی، فیروزه. (1394). بررسی مقایسه ای مدارس شبانه روزی با عادی از منظر میزان پایبندی دانش آموزان به انجام شعایر اسلامی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 12(20 (پیاپی 47))، 168-178. SID. https://sid.ir/paper/127391/fa

    Vancouver: کپی

    بحرینی بروجنی مجید، نیلی محمدرضا، سپهری کبری، کاویانی باغ بهادرانی فیروزه. بررسی مقایسه ای مدارس شبانه روزی با عادی از منظر میزان پایبندی دانش آموزان به انجام شعایر اسلامی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1394؛12(20 (پیاپی 47)):168-178. Available from: https://sid.ir/paper/127391/fa

    IEEE: کپی

    مجید بحرینی بروجنی، محمدرضا نیلی، کبری سپهری، و فیروزه کاویانی باغ بهادرانی، “بررسی مقایسه ای مدارس شبانه روزی با عادی از منظر میزان پایبندی دانش آموزان به انجام شعایر اسلامی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 12، no. 20 (پیاپی 47)، pp. 168–178، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127391/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button