مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,754
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,101
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر سبک اسنادی بدبینانه دانش آموزان پسر دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 50

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, بررسی تاثیر آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر سبک اسنادی بدبینانه دانش آموزان پسر دوره ابتدایی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر 11-9 سال دوره ابتدایی شهر اصفهان در سال تحصیلی 93-92, که تعداد کل آنها حدود 450 نفر است. نمونه آماری این پژوهش 42 دانش آموز پسر 9 تا 11 سال است که به صورت در دسترس انتخاب و به شکل تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه (هر گروه 21 نفر) قرار داده شدند. هر دو گروه به پرسشنامه سبک اسنادی کودکان, تامپسون و همکاران (1998) پاسخ دادند. این پرسشنامه دارای روایی همگرای مطلوب و از نظر پایایی با توجه به آلفای کرونباخِ مجموع امتیاز کل که برابر با 0.061 بوده, دارای ثبات درونی خوبی است. سپس گروه آزمایش 12 جلسه 90 دقیقه ای, آموزش مهارت های مثبت اندیشی از کتاب آموزشی من و اندیشه هایم, چم زاده قنواتی (1393) دریافت کردند. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها در سطح توصیفی از جدول فراوانی و درصد فراوانی و در سطح استنباطی از تحلیل کوواریانس چند متغیری استفاده شد. کلیه تحلیل ها با نرم افزار آماری spss نسخه 18 انجام شده است. یافته های پژوهش نشان داد بین دو گروه در سبک اسنادی بدبینانه در بعد شخصی سازی (p<0.05) و در بعد تداوم (p<0.01) تفاوت معنادار وجود دارد, امادر بعد فراگیر بودن (p<0.01) تفاوت معناداری مشاهده نشد. به طور کلی تفاوت نمرات پیش آزمون و پس آزمون نشان داد بین دو گروه تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.01) و آموزش مهارت های مثبت اندیشی در کاهش سبک اسنادی بدبینانه تاثیرگذار بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چم زاده قنواتی، مانا، آقایی، اصغر، و گل پرور، محسن. (1394). اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر سبک اسنادی بدبینانه دانش آموزان پسر دوره ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 12(20 (پیاپی 47))، 43-50. SID. https://sid.ir/paper/127392/fa

    Vancouver: کپی

    چم زاده قنواتی مانا، آقایی اصغر، گل پرور محسن. اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر سبک اسنادی بدبینانه دانش آموزان پسر دوره ابتدایی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1394؛12(20 (پیاپی 47)):43-50. Available from: https://sid.ir/paper/127392/fa

    IEEE: کپی

    مانا چم زاده قنواتی، اصغر آقایی، و محسن گل پرور، “اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر سبک اسنادی بدبینانه دانش آموزان پسر دوره ابتدایی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 12، no. 20 (پیاپی 47)، pp. 43–50، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127392/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button