مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,580
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

876
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی و تحلیل مهارت های اجتماعی دانش آموزان استان آذربایجان شرقی و الزامات آن در برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع 90 | صفحه پایان 103

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی و تحلیل مهارت های اجتماعی دانش آموزان استان آذربایجان شرقی و الزامات آن در برنامه درسی آنان انجام شده است. روش تحقیق توصیفی, از نوع پیمایشی بوده است. جامعه آماری دانش آموزان پسر و دختر ابتدایی و متوسطه تحصیلی است. نمونه آماری این پژوهش 800 نفر از دانش آموزان استان بوده که 320 نفر از آنها مربوط به مقطع ابتدایی, 480 نفر مربوط به مقطع متوسطه بوده است که با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش, پرسشنامه سنجش مهارت های اجتماعی برای دانش آموزان و پرسشنامه سنجش مهارت های اجتماعی دانش آموزان متوسطه به کار گرفته شده است. جهت تحلیل داده ها از آزمون های T مستقل, مانوا و تحلیل واریانس یکراهه استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که تفاوت بین دانش آموزان دختر و پسر, مدارس دولتی, نمونه دولتی و غیردولتی, مقاطع آموزشی, مناطق برخوردار, نیمه برخوردار و کم برخوردار در مهارت های اجتماعی و مولفه های آن از نظر آماری معنادار بوده است. مهارت های اجتماعی دانش آموزان بر حسب طبقه اجتماعی, رشته تحصیلی و تحصیلات والدین آنها متفاوت بوده است. همچنین این تفاوت ها لزوم تجدید نظر در برنامه درسی و تغییر آن به منظور کسب مهارت های اجتماعی که از اهداف برنامه های درسی است را ضروری می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    توکلی، یاسین، و سلطانی، اکبر. (1394). بررسی و تحلیل مهارت های اجتماعی دانش آموزان استان آذربایجان شرقی و الزامات آن در برنامه درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 12(20 (پیاپی 47))، 90-103. SID. https://sid.ir/paper/127398/fa

    Vancouver: کپی

    توکلی یاسین، سلطانی اکبر. بررسی و تحلیل مهارت های اجتماعی دانش آموزان استان آذربایجان شرقی و الزامات آن در برنامه درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1394؛12(20 (پیاپی 47)):90-103. Available from: https://sid.ir/paper/127398/fa

    IEEE: کپی

    یاسین توکلی، و اکبر سلطانی، “بررسی و تحلیل مهارت های اجتماعی دانش آموزان استان آذربایجان شرقی و الزامات آن در برنامه درسی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 12، no. 20 (پیاپی 47)، pp. 90–103، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127398/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button