مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,116
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

909
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر سبک های فکر بر میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات

صفحات

 صفحه شروع 26 | صفحه پایان 31

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی تاثیر سبک های تفکر بر میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. جامعه آماری این پژوهش تمامی دانش آموزان سال سوم هنرستان های فنی و حرفه ای ناحیه 1 استان چهارمحال و بختیاری است که در حال گذراندن درس مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات بودند. در این پژوهش از همه جامعه آماری به عنوان نمونه استفاده شد. تعداد حجم نمونه در این پژوهش 358 نفر بود که شامل 142 دانش آموز دختر و 216 دانش آموز پسر بود. ابزار اندازه گیری در این پژوهش شامل پرسشنامه سبک های تفکر استرنبرگ و واگنر و آزمون محقق ساخته مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات بود. داده های این پژوهش با استفاده از روش های آمار توصیفی و استنباطی (میانگین, انحراف معیار و انحراف استاندارد, آزمون t مستقل) تحلیل شد, نتایج به دست آمده نشان داد که سبک تفکر اجرایی, تفکر قضایی, تفکر قانون گذارانه بر میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات موثر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی هفشجانی، تورج، و صالح صدق پور، بهرام. (1390). بررسی تاثیر سبک های فکر بر میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 8(29-28)، 26-31. SID. https://sid.ir/paper/127427/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی هفشجانی تورج، صالح صدق پور بهرام. بررسی تاثیر سبک های فکر بر میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1390؛8(29-28):26-31. Available from: https://sid.ir/paper/127427/fa

    IEEE: کپی

    تورج حسینی هفشجانی، و بهرام صالح صدق پور، “بررسی تاثیر سبک های فکر بر میزان یادگیری مبانی فناوری اطلاعات و ارتباطات،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 8، no. 29-28، pp. 26–31، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127427/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button