مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,898
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,542
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش تفکر انتقادی، حل مساله و فراشناخت بر یادگیری خودراهبر در دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 61

چکیده

 هدف این پژوهش تاثیر آموزش مولفه های تفکر انتقادی, حل مساله و فراشناخت بر یادگیری خودراهبر در دانشجویان بود. جامعه آماری پژوهش دانشجویان دانشکده علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان بودند که از بین آنها 50 نفر از دانشجویان, به طور تصادفی نظام مند به عنوان نمونه انتخاب شدند و سپس به طور تصادفی به دو گروه گواه و آزمایش تقسیم شدند. گروه آزمایش در زمینه تفکر انتقادی, حل مساله و فراشناخت در 6 جلسه مورد آموزش قرار گرفتند. با توجه به اینکه طرح تحقیق پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه بود, ابزار اندازه گیری یادگیری خودراهبر (مقیاس فیشر و همکاران, 2001) در دو نوبت قبل و بعد از آموزش تفکر انتقادی, حل مساله و فراشناخت اجرا شد. داده های حاصل از پیش آزمون و پس آزمون با استفاده از تحلیل کوواریانس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان دهنده تاثیر معنادار آموزش تفکر انتقادی, حل مساله و فراشناخت بر میزان یادگیری خودراهبر کل و مولفه های آن (خودمدیریتی, رغبت برای یادگیری, خودکنترلی) بود. با توجه به تحلیل داده ها, آموزش تفکر انتقادی, حل مساله و فراشناخت میزان یادگیری خودراهبر کل و میزان مولفه های آن (خودمدیریتی, رغبت برای یادگیری و خودکنترلی) را افزایش می دهد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادی، محمدعلی، گردان شکن، مریم، و گل پرور، محسن. (1390). تاثیر آموزش تفکر انتقادی, حل مساله و فراشناخت بر یادگیری خودراهبر در دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 8(29-28)، 53-61. SID. https://sid.ir/paper/127432/fa

    Vancouver: کپی

    نادی محمدعلی، گردان شکن مریم، گل پرور محسن. تاثیر آموزش تفکر انتقادی, حل مساله و فراشناخت بر یادگیری خودراهبر در دانشجویان. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1390؛8(29-28):53-61. Available from: https://sid.ir/paper/127432/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی نادی، مریم گردان شکن، و محسن گل پرور، “تاثیر آموزش تفکر انتقادی, حل مساله و فراشناخت بر یادگیری خودراهبر در دانشجویان،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 8، no. 29-28، pp. 53–61، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127432/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button