مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,277
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

936
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه رفتار اطلاع یابی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 65

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی و مقایسه رفتار اطلاع یابی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شهر شیراز انجام گرفت. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی-کاربردی به شیوه پس رویدادی و جامعه آماری آن کلیه معلمان شاغل در نواحی چهارگانه آموزش و پرورش شیراز را در سال تحصیلی 87-88 در بر می گیرد که تعداد آنها 14284 نفر اعلام شده است. 65 نفر از آنها به عنوان معلم پژوهنده معرفی شده اند. ابزار تحقیق, پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر 60 سوال است که جهت گردآوری اطلاعات مورد استفاده قرار گرفت. به منظور تجزیه و تحلیل داده های تحقیق از آمار توصیفی و برای آزمون فرضیات از آمار استنباطی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان می دهد که نوع اطلاعات مورد نیاز معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده متفاوت است و معلمان پژوهنده, بیشتر از فناوری اطلاعات و ارتباطات استفاده کرده و میزان آگاهی آنان از مجاری مختلف تحصیل اطلاعات نیز بیشتر است. همچنین میزان استفاده معلمان پژوهنده از سخت افزارها و نرم افزارها بیشتر بوده, روش های آنان جهت جستجوی اطلاعات متفاوت است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، سیداحمد، فیاض بخش، حسین، نکویی، حبیب، و همتی، ابوذر. (1390). مقایسه رفتار اطلاع یابی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 8(31)، 50-65. SID. https://sid.ir/paper/127442/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی سیداحمد، فیاض بخش حسین، نکویی حبیب، همتی ابوذر. مقایسه رفتار اطلاع یابی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1390؛8(31):50-65. Available from: https://sid.ir/paper/127442/fa

    IEEE: کپی

    سیداحمد هاشمی، حسین فیاض بخش، حبیب نکویی، و ابوذر همتی، “مقایسه رفتار اطلاع یابی معلمان پژوهنده و غیر پژوهنده،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 8، no. 31، pp. 50–65، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127442/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button