مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,390
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,448
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر نظریه انتقادی تعلیم و تربیت و دلالت های آن برای برنامه درسی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 14

چکیده

 بر اساس نظریه انتقادی, تعلیم و تربیت به عنوان امری جدا نشدنی از تحول اجتماعی و انسانی تلقی می شود. این نظریه, مدرسه, برنامه درسی و تعلیم و تعلم را همچون عوامل و فعالیت هایی می بیند که از امور آکادمیک محض فراتر رفته و دارای استلزامات سیاسی, اقتصادی, اجتماعی و تربیتی است. در این راستا, مطالعه حاضر کوششی در جهت تحلیل نظریه انتقادی تعلیم و تربیت و دلالت های آن برای برنامه درسی است. در این پژوهش, از روش کیفی «جستار نظرورزانه» به عنوان روش پژوهش و ابزار «بررسی مستندات» به عنوان ابزار جمع آوری اطلاعات استفاده شده است. با توجه به هدف مطالعه, مباحثی مانند مبانی فلسفی نظریه انتقادی تعلیم و تربیت, فرآیند تعلیم و تربیت در این نظریه, دلالت های مربوط بدان در حوزه برنامه درسی و انتقادات وارد بر آن مورد بررسی قرار گرفته است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

خسروی، رحمت اله، و سجادی، سیدمهدی. (1390). تحلیلی بر نظریه انتقادی تعلیم و تربیت و دلالت های آن برای برنامه درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 8(31)، 1-14. SID. https://sid.ir/paper/127443/fa

Vancouver: کپی

خسروی رحمت اله، سجادی سیدمهدی. تحلیلی بر نظریه انتقادی تعلیم و تربیت و دلالت های آن برای برنامه درسی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1390؛8(31):1-14. Available from: https://sid.ir/paper/127443/fa

IEEE: کپی

رحمت اله خسروی، و سیدمهدی سجادی، “تحلیلی بر نظریه انتقادی تعلیم و تربیت و دلالت های آن برای برنامه درسی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 8، no. 31، pp. 1–14، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127443/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button