مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

8,034
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,884
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجارب معلمان ابتدایی از اهداف طرح ارزشیابی توصیفی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 52

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی تجارب معلمان از طرح ارزشیابی توصیفی در مدارس ابتدایی بوده است. روش پژوهش, کیفی از نوع پدیدارشناسی بود. شرکت کنندگان در پژوهش 23 نفر از معلمان مجری طرح در نواحی 2 و 3 و 4 و 5 آموزش و پرورش شهر اصفهان در سال تحصیلی 1387-88 بودند که با روش نمونه گیری مبتنی بر هدف انتخاب گردیدند. اطلاعات با استفاده از مصاحبه عمیق نیمه ساختاریافته گردآوری شد و با به کارگیری روش کلایزی مورد تجزیه و تحلیل و تفسیر قرار گرفت. از مجموع یافته های این پژوهش بعد از حذف کدهای مشترک 100 کد مفهومی که بیانگر تجارب مشارکت کنندگان بود, استخراج گردید که در سه مفهوم محوری: 1- فرایند یاددهی - یادگیری, یادگیری: (میزان یادگیری, کیفیت یادگیری, کاربرد یادگیری), تدریس: (روش تدریس, نقش معلم, مشارکت فراگیر), ارزشیابی: (هدف ارزشیابی, شیوه ارزشیابی, زمان ارزشیابی), 2- بهداشت روانی: (تعادل روحی و روانی در روابط فردی, شناخت تواناییها و محدودیت های فردی, شادابی محیط یادگیری), 3- حیطه های مختلف شخصیت دانش آموزان: (حیطه عاطفی و حیطه اجتماعی) دسته بندی شد. معلمان در جریان آموزش و اجرای طرح تجارب مثبت و منفی زیادی را به دست آورده اند که بر ادراک آنها از طرح تاثیر داشته است. آشنایی برنامه ریزان با تجربیات معلمان, به عنوان مجریان برنامه و تاکید بر این مهم که آنان اهداف این طرح را چگونه درک کرده و برای خود معنادار ساخته اند, نقش مهمی در رفع نواقص طرح و بالا بردن اثربخشی آن دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زمانی فرد، فاطمه، کشتی آرای، نرگس، و میرشاه جعفری، سیدابراهیم. (1389). تجارب معلمان ابتدایی از اهداف طرح ارزشیابی توصیفی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 7(25)، 39-52. SID. https://sid.ir/paper/127453/fa

    Vancouver: کپی

    زمانی فرد فاطمه، کشتی آرای نرگس، میرشاه جعفری سیدابراهیم. تجارب معلمان ابتدایی از اهداف طرح ارزشیابی توصیفی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1389؛7(25):39-52. Available from: https://sid.ir/paper/127453/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه زمانی فرد، نرگس کشتی آرای، و سیدابراهیم میرشاه جعفری، “تجارب معلمان ابتدایی از اهداف طرح ارزشیابی توصیفی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 7، no. 25، pp. 39–52، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127453/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا