مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

870
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

853
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی مؤلفه های کارآفرینی در برنامه درسی تجربه شده دانشجویان دانشگاه کابل

صفحات

 صفحه شروع 50 | صفحه پایان 61

چکیده

 هدف کلی پژوهش ارزیابی مؤلفه های کارآفرینی در برنامه درسی تجربه شده دانشجویان کارشناسی دانشگاه کابل در سال تحصیلی 93-92 بود. جامعه آماری پژوهش, دانشجویان سال آخر دوره کارشناسی دانشگاه کابل بود (4590 نفر). بر اساس فرمول کوکران 346 نفر به عنوان نمونه به روش نمونه گیری طبقه ای تصادفی بهینه شده انتخاب شدند. برای ارزیابی کارآفرینی در گام اول چارچوب کارآفرینی تدوین شد, در گام دوم بر اساس آن ابزار ارزیابی مؤلفه های کارآفرینی در برنامه درسی تجربه شده تحقیق ساخته شد. پایایی ابزار پژوهش با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ 88/0 بود. روایی ابزار مورد تأیید متخصصان قرار گرفت. در بخش آماری از میانگین, انحراف استاندارد و آزمون T تست ها, تحلیل واریانس اندازه گیری های مکرر و روش تحلیل عاملی تأییدی استفاده گردید. که به وسیله نرم افزار spss و lisrel پس از تحلیل داده ها یافته های نشان داد که چارچوب کارآفرینی دارای اعتبار است. بعد غالب کارآفرینی در برنامه درسی تجربه شده, مقوله موقعیت شناسی است. در کل وضعیت کارآفرینی از حد متوسط پایین تر بود. بین دانشجویان دختر و پسر تفاوتی وجود ندارد, اما بین کارآفرینی دانشجویان دانشکده های مختلف تفاوت معنادار مشاهده می گردد. بیشترین مؤلفه ای که در برنامه درسی تجربه شده شیوع شده, مؤلفة خلاقیت و نوآوری و کمترین آن مقوله کنترل درونی بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، مصطفی، و مرزوقی، رحمت اله. (1397). ارزیابی مؤلفه های کارآفرینی در برنامه درسی تجربه شده دانشجویان دانشگاه کابل. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 15(31 (پیاپی 58) )، 50-61. SID. https://sid.ir/paper/127471/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی مصطفی، مرزوقی رحمت اله. ارزیابی مؤلفه های کارآفرینی در برنامه درسی تجربه شده دانشجویان دانشگاه کابل. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1397؛15(31 (پیاپی 58) ):50-61. Available from: https://sid.ir/paper/127471/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی رضایی، و رحمت اله مرزوقی، “ارزیابی مؤلفه های کارآفرینی در برنامه درسی تجربه شده دانشجویان دانشگاه کابل،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 15، no. 31 (پیاپی 58) ، pp. 50–61، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127471/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button