مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,301
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,404
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت درک دانشجو-معلمان آموزش علوم تجربی از ماهیت علم تجربی: مطالعه موردی مراکز تربیت معلم تهران

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 94

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی میزان درک دانشجو-معلمان آموزش علوم تجربی از ماهیت علم تجربی در مراکز تربیت معلم استان تهران انجام شد. روش پژوهش مذکور, توصیفی-زمینه یابی است. جامعة آماری پژوهشی تمامی دانشجو-معلمان زن و مرد رشته آموزش علوم تجربی است که تعداد آن ها 300 نفر بودند. با توجه به تعداد کم حجم جامعه برای نمونه گیری از روش سرشماری استفاده گردید. برای اندازه گیری درک دانشجو-معلمان از ماهیت علم تجربی از پرسشنامه ای محقق ساخته استفاده شد. روایی محتوایی این پرسش نامه توسط متخصصان مورد بررسی قرار گرفت. همچنین روایی سازه آن نیز از طریق تحلیل عاملی اکتشافی تأیید شد. پایایی پرسشنامه با استفاده از روش آلفای کرونباخ (84/0=) محاسبه شد. داده های پژوهش از طریق آمار توصیفی (مانند فراوانی, درصد فراوانی انحراف معیار) و آمار استنباطی (مانند آزمونتی و همبستگی) با استفاده از نرم افزار spss مورد تحلیل شدند. یافته ها نشان داد که دانشجو-معلمان آموزش علوم تجربی درک درست و کافی از ماهیت کلی علم تجربی و مؤلفه هایآن (مبانی فلسفی علم تجربی, مراحل مختلف روش علمی و دستاوردهای علم تجربی) ندارند و بین سابقه تدریس دانشجو-معلمان آموزش علوم تجربی و درک آن ها از ماهیت علم تجربی رابطه معنی داری وجود ندارد. همچنین بین عملکرد دانشجو-معلمان با درک ماهیت علم تجربی همبستگی معنی داری وجود داشت و از نظر جنسیت نیز در درک ماهیت علمی تفاوت معنادار مشاهده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ظاهری، محمد، عبدالملکی، صابر، و فرجادمند، لیلا. (1397). بررسی وضعیت درک دانشجو-معلمان آموزش علوم تجربی از ماهیت علم تجربی: مطالعه موردی مراکز تربیت معلم تهران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 15(31 (پیاپی 58) )، 79-94. SID. https://sid.ir/paper/127472/fa

    Vancouver: کپی

    ظاهری محمد، عبدالملکی صابر، فرجادمند لیلا. بررسی وضعیت درک دانشجو-معلمان آموزش علوم تجربی از ماهیت علم تجربی: مطالعه موردی مراکز تربیت معلم تهران. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1397؛15(31 (پیاپی 58) ):79-94. Available from: https://sid.ir/paper/127472/fa

    IEEE: کپی

    محمد ظاهری، صابر عبدالملکی، و لیلا فرجادمند، “بررسی وضعیت درک دانشجو-معلمان آموزش علوم تجربی از ماهیت علم تجربی: مطالعه موردی مراکز تربیت معلم تهران،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 15، no. 31 (پیاپی 58) ، pp. 79–94، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127472/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button