مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,394
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,519
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل جایگاه سازنده گرایی به عنوان رویکرد نوین یادگیری در کتاب های درسی دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 17

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, تحلیل محتوای کتاب های درسی دوره ابتدایی بر اساس سازنده گرایی است که مشتمل بر مولفه های میزان توجه به مشارکت فعال دانش آموز, توجه به نقش تسهیل گری معلم, توجه به تعامل گروهی, توجه به ارزشیابی تکوینی, توجه به محیط فیزیکی یادگیری وتوجه به ارزشیابی به عنوان ابزاری جهت بهبود فرآیند یادگیری می شود. روش پژوهش مورد استفاده توصیفی و از نوع تحلیل محتوا است که با استفاده از روش آنتروپی شانون انجام شده است. واحد مورد تحلیل نیز صفحات کتاب های درسی (متن, پرسش ها, تمرین ها و تصاویر) است که در مجموع 3467 صفحه را در بر گرفته است. جامعه آماری, کلیه کتاب های پایه های دوره ابتدایی؛ شامل 36 جلد کتاب در سال تحصیلی 1388 ـ 1387 و نمونه آماری این پژوهش شامل 31 جلد و 7 عنوان فارسی (بخوانیم), فارسی (بنویسیم), علوم, هدیه های آسمانی, هدیه های آسمانی (کتاب کار), قرآن و تعلیمات اجتماعی است. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد که به مولفه تعامل گروهی بیش از سایر مولفه ها توجه شده و کمترین میزان توجه و اهمیت مربوط به مولفه های توجه به محیط فیزیکی یادگیری و توجه به ارزشیابی به عنوان ابزاری جهت بهبود فرآیند یادگیری است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

عابدینی بلترک، میمنت، و نیلی، محمدرضا. (1393). تحلیل جایگاه سازنده گرایی به عنوان رویکرد نوین یادگیری در کتاب های درسی دوره ابتدایی . پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 11(13 (پیاپی 40))، 6-17. SID. https://sid.ir/paper/127482/fa

Vancouver: کپی

عابدینی بلترک میمنت، نیلی محمدرضا. تحلیل جایگاه سازنده گرایی به عنوان رویکرد نوین یادگیری در کتاب های درسی دوره ابتدایی . پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1393؛11(13 (پیاپی 40)):6-17. Available from: https://sid.ir/paper/127482/fa

IEEE: کپی

میمنت عابدینی بلترک، و محمدرضا نیلی، “تحلیل جایگاه سازنده گرایی به عنوان رویکرد نوین یادگیری در کتاب های درسی دوره ابتدایی ،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 11، no. 13 (پیاپی 40)، pp. 6–17، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127482/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button