مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

12,969
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,108
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مشکلات انضباطی دانش آموزان و ارایه یک الگوی انضباطی مناسب در مدارس دخترانه ابتدایی شهرستان شهرضا

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 138

کلیدواژه

مشکلات انضباطی (آموزشیQ3
مقرراتی)Q3

چکیده

 این پژوهش به بررسی مشکلات انضباطی دانش آموزان دختر مدارس ابتدایی شهرستان شهرضا در ابعاد آموزشی, رفتاری, مقرراتی و راهکارهای اصلاح و کاهش این مشکلات از دیدگاه مدیران و معلمان در سال تحصیلی 86-1385 پرداخته است. روش پژوهش, توصیفی پیمایشی بوده است. جامعه آماری این پژوهش تمام مدیران (50 نفر) و معلمان (360 نفر) مدارس ابتدایی دخترانه شهرضا بودند. از بین جامعه آماری معلمان 179 نفر به روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند و تمام مدیران در پژوهش شرکت کردند. ابزار پژوهش پرسشنامه ای شامل سؤالات مربوط به مشکلات انضباطی با ضریب پایایی 0.93 و سوالات مربوط به راهکارهای اصلاح مشکلات انضباطی با ضریب پایایی 0.86 بود. روایی محتوایی پرسشنامه با نظر متخصصان تایید شد. به منظور تحلیل داده های این پژوهش از آمار توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار SPSS استفاده شده است. نتایج نشان داد که مشکلات انضباطی دانش آموزان در ابعاد آموزشی, رفتاری و مقرراتی کمتر از سطح متوسط بوده است. در مورد راهکارهای اصلاح مشکلات انضباطی, «مشورت معلمان و مدیران برای حل مساله», «تذکر شفاهی خصوصی», «جلسات آموزشی برای خانواده دانش آموز», «انجام مشاوره فردی با دانش آموز», «تشویق و پاداش به منظور اصلاح مشکل», «دادن مسوولیت به دانش آموز» و «علت یابی مشکل قبل از هرگونه برخورد» به ترتیب بالاترین میانگین را داشته است. بین نظرهای مدیران و معلمان برحسب متغیرهای جمعیت شناختی در رابطه با مشکلات آموزشی و رفتاری تفاوتی مشاهده نشد (P<0.05). اما در بعد مقرراتی از نظر مدیران مشکلات انضباطی دانش آموزان بیشتر از معلمان بود. بین نظر مدیران و معلمان در رابطه با راهکارهای انضباطی برحسب متغیرهای جمعیت شناختی تفاوتی مشاهده نگردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، سیداحمد، رجایی پور، سعید، و محمدی، شریعت. (1386). مشکلات انضباطی دانش آموزان و ارایه یک الگوی انضباطی مناسب در مدارس دخترانه ابتدایی شهرستان شهرضا. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 21(16)، 115-138. SID. https://sid.ir/paper/127513/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی سیداحمد، رجایی پور سعید، محمدی شریعت. مشکلات انضباطی دانش آموزان و ارایه یک الگوی انضباطی مناسب در مدارس دخترانه ابتدایی شهرستان شهرضا. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1386؛21(16):115-138. Available from: https://sid.ir/paper/127513/fa

    IEEE: کپی

    سیداحمد احمدی، سعید رجایی پور، و شریعت محمدی، “مشکلات انضباطی دانش آموزان و ارایه یک الگوی انضباطی مناسب در مدارس دخترانه ابتدایی شهرستان شهرضا،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 21، no. 16، pp. 115–138، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/127513/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button